Povodom prvog dana proljeća osnivačice građanske lokalne aktivacije našeg Zagreba, skraćeno GLANZ organizirale su prvu u nizu akciju aktivacije lokalne zajednice pod nazivom GLANZanje Marulića. Velik broj okupljenih susjeda i ostalih građana kao i predstavnika mjesnih odbora Donjeg grada je pokazalo koliko u glavnom gradu postoji potreba za ovakvim tipom događanja koji ima za cilj prilagoditi javnu površinu potrebama suvremenog čovjeka, javnim površinama vratiti njihov sjaj, educirati o štetnosti bacanja otpada te Zagreb postaviti na mapu kao zeleni, održivi, inkluzivni i zdravi grad.

Iza inicijative GLANZ stoje - Tihana Veljačić, poznati akter na sceni promocije održivog razvoja, pokretačica je inicijative Ditch Plastic Croatia koja se bavi promoviranjem low waste načina života, a od 2020. godine djeluje i kao su-osnivačica platforme THE GREEN HUB koja je usmjerena pružanju podrške tvrtkama koje žele prijeći na održiv način poslovanja; Dina Mehulić, brend strateg s preko 10 godina iskustva u oglašivačkoj i kreativnoj industriji, od 2011. živi i radi u Beču, te studira Digital Menadžment na Hyper Islandu u Londonu gdje je brusila zanat, ali i identificirala sve veću potrebu za uključivanjem krajnjih korisnika u kreaciju inovativnih poslovnih rješenja.

Od 2019. godine ponovno je u Zagrebu, gdje osniva agenciju Design Works koja se fokusira na digitalnu transformaciju i održivi poslovni razvoj koristeći humancentered pristup u svemu što radi. Maja Grakalić je dizajner, istraživač, i futurist s 15 godina iskustva. Karijeru započinje na Novoj TV, a 2011. seli u London na studij Kritičkog Dizajna na Goldsmith University. U Londonu radi kao dizajner i edukator za BBC, Vladu Ujedinjenog Kraljevstva, Central Saint Martins gdje se specijalizira za dizajn javnih usluge te istraživanje usluga budućnosti koje u fokus stavljaju potrebe korisnika.

U Zagreb se vraća 2021. gdje radi kao samostalni konzultant.
Pokretačice inicijative GLANZ usredotočene su na rješavanje tri problema grada Zagreba. Riječ je o potrebi za ozelenjavanjem zajedničkih javnih površina i podizanjem svijesti o aktualnim ekološkim problemima, podizanjem važnosti brige o mentalnom zdravlju te važnosti socijalne interakcije urbanog stanovništva kako bi se povećala kvaliteta života, stimulirala tolerancija i inkluzivnost u zajedničkom javnom prostoru.

“Smatramo da javni prostor treba služiti ljudima i utjecati blagotvorno na njihovo mentalno i zdravstveno stanje te da treba poticati na češće društvene interakcije između različitih društvenih, socijalnih i dobnih skupina. Krećemo s Marulićevog trga jer je to naš dnevnim boravak i osjećamo se odgovorno za njega. Svaki dan svjedočimo velikim količinama otpada koji uključuje opuške, boce, pseći izmet i slično. Svjedočimo i vandalizmu javnih površina - poput potpisivanja na fasade kulturnih i obrazovnih institucija kao i privatnih zgrada. Želimo tome stati na kraj, ozeleniti urbane površine i uvesti pozitivne promjene koje ćemo provesti na Marulićevom trg, a onda pozitivne prakse proširiti na druge kvartove i, u konačnici, obuhvatiti cijeli Zagreb. Ovim putem koristimo priliku da pozovemo i ključne ljude grada Zagreba da nas podrže, poslušaju naš program da zajedno gradimo još bolji grad.” – izjavila je Tihana Veljačić, Ditch Plastic Croatia.

Pluća Hrvatske: 10 šuma i parkova diljem Lijepe Naše u kojima možete napuniti baterije Francuska cesta - 3 Francuska cesta - 2 Japetić +7 Park-šuma Golubinjak - 4

Najlakši put do novih ideja za putovanja. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju