No trebali biste jesti, odnosno izbjegavati i ove vrste
hrane.

DOBRA HRANA ZA ZDRAVLJE DIJABETIČARA:

1. Cjelovite žitarice

Kod dijabetičara nisu svi ugljikohidrati zabranjeni. Štoviše, umjerene porcije kruha od cjelovitih žitarica, zobene kaše ili obroka s kvinojom su dobrodošle u njihovoj prehrani. Hrana od cjelovitog zrna za razliku od ugljikohidrata od bijelog brašna ima niski glikemijski indeks. Drugim riječima, ova vrsta hrane ne izaziva nagle skokove šećera u krvi.

2. Sardine

Riba poput lososa i sardina koje su bogate omega 3 masnim kiselinama odličan su saveznik zdravlja jer snižavaju krvni tlak te imaju blagotvorne učinke na upalne procese u tijelu kao posljedice dijabetesa. Riječ je o proteinima koji uravnotežuju nagle skokove šećera u krvi, pa svakako valja slušati preporuke zdravstvenih stručnjaka i jesti barem dvije porcije takve ribe u tjednu.

Cvjetača Hrana i piće Snižava visok tlak i loš kolesterol: 5 supermoći cvjetače od kojih svi mogu "profitirati"

3. Orašasti plodovi – u umjerenim količinama
Oraštasti plodovi poput badema i oraha su bogati magnezijem i prehrambenim vlaknima, kao i proteinima te nezasićenim masnim kiselinama što je moćna kombinacija koja će produljiti sitost, a tijelu podariti važne nutrijente. Smatraju se izvrsnim međuobrokom, ali ih valja jesti u malim količinama jer je riječ o iznimno kaloričnim namirnicama.

4. Đumbir

Nedavna studija provedena na 33 odraslih osoba s dijabetesom tipa 2 pokazala je da svakodnevno uzimanje četvrtine čajne žličice svježeg korijena đumbira tijekom 12 tjedana poboljšava razine šećera u krvi u odnosu na osobe koje su u istom periodu primale placebo. Treba imati na umu da đumbir nije dobro uzimati s lijekovima za razrjeđivanje krvi, pa svakako treba zatražiti savjet liječnika ako se odvažite na sličan pothvat.

5. Cimet
Slična studija provedena je i na grupi oboljelih od dijabetesa tipa 2 sa začinom cimetom. Osobe koje su svaki dan dodavale nešto mirisnog praha svojim napicima i obrocima imale su stabilnije razine šećera u krvi od osoba koje to nisu činile. Preporučuje se dnevno unijeti oko jedne čajne žličice podijeljene na dijelove koje se mogu dodati jutarnjoj kavi, jogurtu, zobenoj kaši i slično.

Piletina i jaja bogat su izvor proteina Hrana i piće 30 grama proteina: U kojoj hrani ima najviše bjelančevina?

LOŠA HRANA I NAPICI ZA ZDRAVLJE DIJABETIČARA

1. Izbjegavajte sol i hranu bogatu ovim začinom, jer je ista povezana s visokim krvnim tlakom, kolesterolom i stanjem srca. Dijabetičari ne bi smjeli uzimati više od 1,5 grama soli po danu.

2. Izbjegavate alkoholna pića u potpunosti jer su bogata šećerom.

3. Ne kupujte ni proizvode od voća poput džemova, voćnih sokova i kompota. Obično je riječ o hrani i tekućini visokog glikemijskog indeksa nakon čije će vam konzumacije naglo porast šećer u krvi.

4. Suzdržite se od konzumacije hrane napravljene od bijelog brašna poput tjestenine, kruha i riže.

5. Izbjegavajte jesti masnu hranu, kao i industrijske napravljene grickalice poput čipsa, keksi i slično.