Obzirom na svu dostupnu tehnologiju, prijevozna sredstva i neutaživu ljudsku znatiželju teško je zamisliti da na svijetu još uvijek postoje mjesta na koje čovjek nije kročio ili ih još uvijek nije imao prilike istražiti kako treba. Jedna od takvih destinacija je Gangkhar Puensum, planina na granici Butana i Kine koja broji 7570 metara.

Mitovi i legende

Netaknuti vrhovi najviše planine koju nitko nije ispenjao čežnja je avanturista. Butan, zemlja poznata po svojim gotovo nestvarnim krajolicima, dom je ovog zagonetnog diva. Mitovi i legende koji su duboko ukorijenjeni u butanskoj kulturi rezultirali su odlukom koja zabranjuje penjanje na planine iznad 6000 metara, kako bi se poštovala svetost tih prirodnih čuda. Na taj se način štiti planinski okoliš, kao i održava tajanstvenost tog mističnog kraja. Butancima su vrhovi planina više od puke stijene - predstavljaju svete domove moćnih božanstava i duhova, izazivajući strahopoštovanje.

Transbutanska staza

Ta predivna zemlja neiscrpna je inspiracija zaljubljenika u prirodu koji ondje dolaze iz mnogo razloga, a jedan od njih je i slavna Transbutanska staza – trail koji su stotinama godina koristili hodočasnici, glasnici, vojske i trgovci. Sve do 1960-ih to je bio jedini način putovanja i komunikacije diljem zemlje. Na svom vrhuncu butanski trail imao je značajno društveno-ekonomsko, političko i duhovno značenje, povezujući razne zajednice u jednu naciju. Protežući se 403 km između gradova Haa na krajnjem zapadu i Trashigang na istoku, TBT prolazi kroz 27 gewoga (sela) i devet dzongkhaga (okruga) Butana.

Turisti su dobrodošli, ali... 

Butan je poseban i po ekološkoj osviještenosti stanovnika koji ne pristaju na kompromise kad je riječ o prirodnom bogatstvu, a zbog toga je i ograničio turizam kako ne bi narastao do razmjera koje više ne bi mogao kontrolirati. Iako turiste dočekuju raširenih ruku, posjet toj zemlji ne može si svatko priuštiti. Osim na putovanje, valja izdvojiti oko 180 eura na dnevnu naknadu, kao i platiti oko 35 eura za vizu. Zdravstveno osiguranje je također obavezno. Zanimljivo je i da zbog izazovnih uvjeta slijetanja u međunarodnu zračnu luku Paro, okruženu vrhovima visokim čak 5500 metara, samo nekoliko odabranih pilota ima dopuštenje ondje spustiti zrakoplov.

Nemojte ih zaobići: Neopisivo ukusne turske baklave koje se rade na isti način kao prije 180 godina Karaköy Gulloglu - 7 Karaköy Gulloglu - 5 Karaköy Gulloglu - 4 +2 Karaköy Gulloglu - 3

Najlakši put do novih ideja za putovanja. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju