Kina je zemlja brojnih čuda i rekorda. Primjerice, u prosincu 2019. godine pokrenuli su prvi samovozeći brzi vlak na svijetu, koji povezuje Peking i Zhangjiakou. Upravo ovim vlakom koriste se brojni sportaši i dužnosnici koji sudjeluju na ovogodišnjim zimskim Olimpijskim igrama.

I ako pomisao na brzi vlak bez vozača nije dovoljno impresivna, ova ruta prolazi i kroz još jedno inženjersko čudo – stanicu Badaling Great Wall. Ova stanica se nalazi otprilike 800 metara od ulaza u Badaling – najpopularniji dio Kineskog zida.

Slika nije dostupna Putovanja Novo čudo arhitekture: Zgrada "prekrivena" s 1000 stabala o kojoj se priča

Da bi se stoljetni spomenik zaštitio od strukturalnih oštećenja, željeznička pruga i prateća stanica izgrađeni su duboko pod zemljom. Točnije, prostire se na 36.000 četvornih metara te 102 metra ispod zemlje, što je čini najdubljom i najvećom stanicom brze željeznice na svijetu.

Izgradnja ove stanice, koja uključuje i 12 kilometara dug sustav tunela smješten ispod jednog od novih svjetskih čuda, pod zaštitnom UNESCO-a nije bila jednostavna.

Inženjeri su koristili elektronički detonator za precizno mjerenje eksplozija kako bi se osiguralo da udari ne budu jači od vibracija izazvanih hodom po Kineskom zidu.

Fanjingshan Zanimljivosti 2,5 puta viši od Sljemena: Vrh do kojeg vodi više od 8 tisuća stepenica

S gradnjom ove stanice, ali i tunela, Kinezi su započeli 2016. godine. Stanica Badaling Great Wall skratila je put iz Pekinga do ovog dijela Kineskog zida za oko sat vremena – od 1,5 sati na svega 27 minuta.

Također, ona obuhvaća i druge najveće pokretne stepenice u zemlji – koje su duge 88 metara i visoke 42 metra.


Kako izgleda stanica Badaling Great Wall, pogledajte u našoj galeriji na početku teksta.

Najlakši put do novih ideja za putovanja. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju