Kina je zemlja brojnih čuda i rekorda. Primjerice, u prosincu 2019. godine pokrenuli su prvi samovozeći brzi vlak na svijetu, koji povezuje Peking i Zhangjiakou. Upravo ovim vlakom koriste se brojni sportaši i dužnosnici koji sudjeluju na ovogodišnjim zimskim Olimpijskim igrama.
I ako pomisao na brzi vlak bez vozača nije dovoljno impresivna, ova ruta prolazi i kroz još jedno inženjersko čudo – stanicu Badaling Great Wall. Ova stanica se nalazi otprilike 800 metara od ulaza u Badaling – najpopularniji dio Kineskog zida.
Da bi se stoljetni spomenik zaštitio od strukturalnih oštećenja, željeznička pruga i prateća stanica izgrađeni su duboko pod zemljom. Točnije, prostire se na 36.000 četvornih metara te 102 metra ispod zemlje, što je čini najdubljom i najvećom stanicom brze željeznice na svijetu.
Izgradnja ove stanice, koja uključuje i 12 kilometara dug sustav tunela smješten ispod jednog od novih svjetskih čuda, pod zaštitnom UNESCO-a nije bila jednostavna.
Inženjeri su koristili elektronički detonator za precizno mjerenje eksplozija kako bi se osiguralo da udari ne budu jači od vibracija izazvanih hodom po Kineskom zidu.
S gradnjom ove stanice, ali i tunela, Kinezi su započeli 2016. godine. Stanica Badaling Great Wall skratila je put iz Pekinga do ovog dijela Kineskog zida za oko sat vremena – od 1,5 sati na svega 27 minuta.
Također, ona obuhvaća i druge najveće pokretne stepenice u zemlji – koje su duge 88 metara i visoke 42 metra.
Kako izgleda stanica Badaling Great Wall, pogledajte u našoj galeriji na početku teksta.