Otkad je svijeta i vijeka, ljudi su svladavali oceane i mora. Kolumbo je otkrio Ameriku, Magellan oplovio svijet, ali u njihovim vremenima putovanja su trajala mnogo duže.

Razlog tomu nisu samo brodovi koje je pokretala snaga vjetra dok ih danas pokreću snažne turbine, već i prokopani kanali koji su omogućili bolje povezivanje svijeta i brži dolazak na odredište. Jedan od takvih kanala je i Panamski kanal izgrađen 1914. godine, koji je uz Sueski vjerojatno najslavniji i najpoznatiji na svijetu pa smo ga odlučili predstaviti kroz brojke, krenimo…

1881. - Godina u kojoj je počela izgradnja kanala, tj. prvi pokušaj izgradnje koji je vodila francuska tvrtka.

1889. - Gradnja je stala, zbog bankrota gore spomenute tvrtke.

22,000 - Broj radnika koji su izgubili život pri pokušaju izgradnje kanala u osam godina.



800,000 - Broj dioničara koji su izgubili novac nakon propasti projekta.

1904. - Amerikanci uzimaju projekt pod svoje.

1914. - Deset godina kasnije, uspješno ga završavaju i kanal je otvoren.

5,600 - Broj poginulih radnika za vrijeme američke izgradnje kanala.

77 kilometara (48 milja) - Dužina kanala.

8,000 milja - Alternativni pravac (u slučaju da kanal ne postoji) preko rta Horn.



8 – 10 sati - Vrijeme potrebno za prolazak kanala

8,6 milijardi dolara - Iznos koji su SAD potrošile na izgradnju kanala.

40 - Broj brodova koji prosječno dnevno prođu kroz kanal

1 milijarda dolara - Kanal donese godišnje ekonomiji Paname.

72 dolara
- Cijena koja se plaća po brodskom kontejneru. S obzirom da brodovi mogu prenijeti do 4,400 kontejnera, pojedini brodovi znaju platiti nešto više od 316 tisuća dolara kako bi prošli kroz kanal.

0,36 dolara (36 centi) - Iznos koji je platio Richard Haliburton kako bi preplivao kanal.

5,25 milijardi - Iznos je koji će se uložiti kako bi se udvostručio kapacitet kanala.

99 posto - Brodova bez problema može proći kroz ovaj kanal.
 

Najlakši put do novih ideja za putovanja. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju