Georgesa Lamberta Nagelmakersa najlakše bismo danas, u domaćim okvirima, mogli usporediti s Matom Rimcem i opisati ga kao mladog inovatora koji je bio ispred svog vremena. Jer Georges je od tada uobičajenog prijevoznog sredstva napravio ikonu koja je postavila mnoge standarde i kroz povijest golicala maštu mnogih. 

Njegova misija bila je preurediti koncept vlakova sa spavaćim kolima i stvoriti nezamislivo luksuzno putovanje, koje bi "približilo" Europu te spojilo zapad i istok kontinenta. U tome je i uspio, ali ništa nije moglo nadmašiti i proslaviti njegovo ime kao mitološka kompozicija pod imenom Orient Express.

Kao što je slučaj danas, a i u cijeloj povijesti, od legendarnog vlaka ne bi bilo ništa da se uz Georgesovu ideju nije pronašlo i nešto novca. Tu su spremno uletjeli belgijski kralj Leopold II. i vizionarov otac, koji je po zanimanju bio bankar, Edmond Naglemakers. S Orient Expressom dobar biznis mogao je započeti pa su tako akteri ove priče nakon nekog vremena otvorili dvadesetak luksuznih hotela u gradovima kroz koje je vlak prolazio. 

Orient Express - 3 (Foto: Profimedia.hr)

Orient Express na svoje prvo putovanje od Pariza do Konstantinopolisa, odnosno Istanbula, pod tim imenom krenuo je 4. listopada 1883. godine. Na povratno putovanje krenulo je 24 putnika, a jedan od njih bio je i francuski književnik i novinar Edmont About koji vjerojatno nije mogao doći sebi kako to da je moguće u 13 dana stići skroz do Konstantinopolisa i natrag pa je umjerenim tonom to i zapisao, uz napomenu kako bi se i dan nakon povratka s tako dalekog putovanja mogao opet zaputiti na istu relaciju s istim prijevoznim sredstvom jer se vratio svjež, odmoran i bez ikakvih fizičkih poteškoća.

Zadnju vožnju Orient Express odradio je 20. svibnja 1977., a u svojih gotovo 100 godina ugostio je brojne kraljeve, političare, ali i brojna druga "velika" imena poput Alberta Einsteina, Lawrence od Arabije, Marlene Dietrich, Ingrid Bergman...

Osim kultnog romana Agathe Christie "Ubojstvo u Orient Expressu", vlak je "mjesto radnje" brojnih velikih priča i intriga. Jedna od najzanimljivijih putnica, kojoj je Orient Express bio omiljeno sredstvo prijevoza, bila je i plesačica, kurtizana i dvostruka agentica Mata Hari. Ovaj vlak navodno joj je poslužio i kao baza za vrijeme Prvog svjetskog rata. Sve to pridonijelo je tome da Orient Express postane najpoznatiji vlak na svijetu i simbol za luksuz koji ništa nije nadmašilo ni 135 godina od prvog putovanja.