Automat s vrhunskim komadima mesa otvara se na zagrebačkoj tržnici Jarun u četvrtak 18.12. od 10 do 12 sati, dan uoči pete godišnjice otvorenja Gastro Branimir delicija u Utrinama, trgovine koja je s vremenom postala omiljeno odredište za ljubitelje sočnog mesa, ali i drugih divota. Zainteresiranim šmekerima u četvrtak će se prezentirati rad gurmanskog automata, a moći će se i kušati neki od specijaliteta.
Prošle su godine otkako smo pisali o vrhunskim baskijskim steakovima Rubia Gallega, koje je Branimir Galović iz Baskije donio u Hrvatsku - o čemu više možete pročitati ovdje, a danas se u Utrinama ( kao i na steakomatu koji neumorno radi na Kvatriću od prošle godine) mogu pronaći vrhunski japanski odresci wagyu, ali i povoljniji argentinski steakovi, koje ćete naći po cijeni od oko 15 eura.
"Sama ideja za steakomat došla je iz jednog jednostavnog razloga - zaista se često događalo da nas ljudi zovu nakon ili pri kraju radnog vremena sa željom da kupe steakove. Ponekad se radilo o ljudima iz drugih gradova koji su čuli za nas preko prijatelja ili društvenih mreža i rekli bi nam da zaista žele probati naše steakove, ali zbog ovog ili onog razloga ne stižu na vrijeme do trgovine. Imam problem s odbijanjem i uvijek bi mi bilo žao kada bih morao nekoga razočarati. Tako se i rodila ideja o steakomatu - automatu koji bi radio 24/7 i gdje bi mogao doći u bilo koje doba dana ili noći, kad završiš svoje obaveze, bez straha da ćeš negdje zakasniti“, priča nam Branimir.
Savršeni uvjeti
"Naravno, automat mora zadovoljiti neke važne uvjete. Prvo i osnovno tu je uvjet temperature koja mora biti između 2°C i 3°C (iako se službeno meso može čuvati do 7°C, puno bolje i duže traje kad se čuva na temperaturi do 2°C). Zatim smo htjeli da automat izgleda dobro - prodajemo skupe proizvode i prodaja u nekoj jeftinoj mašini mogla bi obezvrijediti naše proizvode u očima kupaca podsjećajući ih na jeftini čips ili gazirana pića.
Konačno, tu je i pitanje kontrole nad proizvodima, jer kod prodaje mesa moraš jako dobro paziti na rokove, kao i na temperaturu u aparatu tijekom cijelog dana. Tek nakon skoro dvije godine pretraživanja tržišta self service vending mašina naišli smo na kompaniju za koju smo mislili da bi mogla zadovoljiti naše potrebe. Iznijeli smo svoje želje i nakon nekoliko sastanaka izašli su sa rješenjem koje je bilo i iznad naših očekivanja.
Mašina prati rokove, ima mogućnost da sama prije isteka roka stavi proizvode na popust, temperatura je konstantna između 1°C i 3°C, (još se nije dogodilo, ali ako bi se temperatura popela preko 4°C došla bi nam poruka upozorenja), ugrađen je barcode čitač pa svaki steak prodajemo prema njegovoj realnoj težini“, dodaje Branimir.
Pametna brava
"Da, postoji i još jedna prednost koja nije toliko važna za samu sigurnost proizvoda, ali je definitivno ono što daje cijeloj priči notu ekskluzivnosti, a to je lift koji vrši distribuciju na visini od 90 cm sa vratima koja se sama otvaraju tako da se čovjek koji kupi vrhunski proizvod ne mora saginjati da ga pokupi. Ugradili smo i pametnu bravu pa se u prostor nakon 20 sati može ući samo uz pin ili preko aplikacije. Na taj način htjeli smo našim kupcima pružiti osjećaj sigurnosti kad uđu u prostor. Znaju da nitko ne može za njima ući bez šifre“, otkriva.
Meso se kupuje i nakon ponoći
"Steakomat se pokazao kao pun pogodak od samog početka - i još i danas primamo pohvale od zadovoljnih klijenata kojima smo spasili vikend kako nam često kažu. Iako se prodaje tijekom cijelog dana, svih sedam dana u tjednu, najveća prodaja bilježi se upravo na neradne dane i nakon 19 sati. Nerijetko se dogodi prodaja i nakon ponoći.
Većinu ponude čine steakovi i to imamo od najskupljeg japanskog wagyua do povoljnijih argentinskih steakova. U principu se već za otprilike 15 eura može kupiti kvalitetan steak. Naravno, u ponudi je i neizostavna kobasica txistorra, Txogitxu goveđi burger, baskijske pečene paprike, kobasica chorizo za pečenje, artisan ovčji sir...
Najbolje se prodaju upravo najskuplji wagyu i najjeftinijni argentinski steak pa njih uvijek imamo u ponudi. Ostali steakovi se isto jako dobro prodaju, ali kako imamo vrlo širok izbor različitih katova često mijenjamo postavu. Tako se ovih dana ponovo u steakomatu može kupiti i cijela picanha australskog black angus goveda. Cijene proizvoda jednake su kao i u trgovini“.
Što se može kupiti u dućanu?
"Kako smo cijelo vrijeme u potrazi za kvalitetnom spizom naša se ponuda stalno pomalo širi... Ono što nemamo na steakomatu, a svakako je vrijedno pozornosti su odlični proizvodi španjolskog proizvođača suhomesnatih proizvoda jamon, chorizo, salchichon i definitivno hit proizvod - Cabasero, odnosno sušena vratina španjolske Pata negre.
U ponudi imamo i širok izbor suhomesnatih proizvoda našeg partnera Kodile iz Murske Sobote, od kojih bih izdvojio izvrsne čvarke, paštete bez konzervansa, ćevape, tlačenicu, originalne kranjske kobasice. Zastupnici smo obiteljske firme Ahumados Domingues iz Madrida, proizvođača najboljeg španjolskog dimljenog lososa koji dolazi iz aquamarine uzgoja iz norveških fjordova (25 km od obale) i ne sadrži teške metale.
Zatim zastupamo i malu kompaniju Don Bocarte te od njih dobavljamo hobotnicu kuhanu u vlastitom soku, savršen proizvod za naše restorane jer nemaju ništa kala (gubitka dijela namirnica), a kvaliteta je cijelo vrijeme konstantna. Od prije desetak dana potpisali smo ugovor o zastupanju sa jednim od najboljih prozvođača riže iz italije - Riso Margherita. Oni proizvode rižu za rižota još od 1904. godine i dan danas rižu proizvode na starinski način - polako i sa pažnjom. Riža se brusi kamenom tako da na zrnu ostane još minimalan sloj opne što prilikom kuhanja rižota daje izuzetnu kremoznost, a zrno ostaje al dente i preko 40 minuta nakon pripreme. Puno toga sam sada nabrojao, a još je toliko toga finoga i ukusnoga u našoj trgovini: španjolski artisan sirevi, španjolska vrhunska vina, Txogitxu sušene goveđe kobasice i goveđi pršut, srpske rakije... Najbolje je doći na lice mjesta pa sve isprobati iz prve ruke“.
Kakvi su planovi za dalje?
"Definitivno planiramo širenje mreže steakomata. Prva na redu je Rijeka. Tamo imamo već dobar broj klijenata, jednom tjedno smo u Rijeci i nekako je prirodno da od tamo krenemo. Što se tiče novih proizvoda mislim da ćemo malo stati jer imamo ionako preveliku ponudu za način na koji volimo raditi. Ali jednostavno mene ponese kada probam nešto fino, a toga nema kod nas… tako da nećemo više uvoziti ništa...valjda...osim možda pačjih prsa koje smo pronašli na jednoj farmi u Mađarskoj 😁“, kaže Branimir, ali ne bi nas čudilo da se u naredno vrijeme u Utrinama nađe još pokoja divota vrijedna uživanja.
Kako izludjeti Talijana jednom rečenicom? Naručite špagete bolonjez... i 5 drugih pogrešaka koje se u Italiji ne opraštaju +2