Evo pet razloga zbog kojih bismo bundevu trebali jesti češće:

1. Održava težinu

Bundeva je povrće slatkog i brašnastog mesa žute boje te narančaste kore, a može težiti od 10 kilograma nadalje. U stotinu grama njezina ploda nalazi se nešto manje od 30 kalorija i 90 posto vode, zbog čega se smatra dijetalnom namirnicom. Povrh svega, redovita konzumacija snižava loš kolesterol u krvi.

2. Zaštitnik imuniteta
Boja njezina mesa i kore sugerira da je riječ o povrću bogatom beta-karotenom. Riječ je o antioksidansu koji štiti organizam od utjecaja slobodnih radikala, čuva zdravlje očiju i jača imunitet. Osnaživanju organizma pomoći će i vitamini C, E i K, koji se također nalazi u ovom povrću, te kalij, kalcij i željezo.

S bundevom možete napraviti i fini rižoto (Foto: Stockfood)



3. Potiče rad probave

U bundevi se nalazi mnoštvo prehrambenih vlakana. Pektin i celuloze poboljšavaju probavu i umiruju želučane teškoće, pa se veća konzumacija ove namirnice preporučuje osobama koje pate od zatvora i upale debelog crijeva.

4. Izvor proteina

Od mesa bundeve, mnogo kaloričnije i hranjivije su njezine koštice, u kojima se nalazi 45 posto masti i 25 posto bjelančevina, pa se smatraju odličnim izvorom proteina biljnog porijekla. Proteini nadomještavaju oštećene i odumrle stanice bubrega, jetre i mišića, kao i kose, noktiju i kosti.

>> Recept za bučnicu na koju bi i bake oblizale usta

5. Čuvar prostate
Ulje iz sjemenki bundeve lako je probavljivo, sadrži esencijalne masne kiseline, a njegova konzumacija osobito se preporučuje muškarcima jer blagotvorno djeluju na upalne procese prostate te preventivno djeluje protiv kancerogenih promjena na ovom dijelu tijela.

Savjet plus:
Bundeva se odlično sljubljuje s začinima poput muškatnog oraščića, cimeta, majčine dušice, peršina, lovora i kadulje. U našoj fotogaleriji pronađite nekoliko ideja za pripremu bundeve.

Bundevu možete iskoristiti i za pripremu torte s karamelom i bademima (Foto: Stockfood)