Saltburn-By-The-Sea je primorski grad u Sjevernom Yorkshireu u Velikoj Britaniji, na obali Sjevernog mora, a češće ga nazivaju jednostavno – Saltburn. Nastao je oko nekadašnjeg krijumčarskog sela Old Saltburn, a već posljednjih desetljeća 19. stoljeća razvio se u mondeno ljetovalište. Jedini je problem bilo to što se gradić nalazi na vrhu klifa, pa su more i plaža, iako odmah pod gradom, bili zapravo jako daleko, a pristup novoizgrađenom pristaništu bio je težak.
Prema projektu inženjera Johna Andersona 1870., malo više od godinu dana od izgradnje pristaništa, izgrađena je drvena vertikalna dizalica koja je stanovnike i posjetitelje Saltburna poštedjela uspona od 173 stepenice.
Njezina je kabina zapravo bio kavez u koji je moglo stati 20 ljudi, a sama vožnja vjerojatno je bila prilično avanturističko iskustvo jer je drvena konstrukcija bila povezana užadi, nije bila baš stabilna, a i znala je zapinjati na pola puta. Zbog nesigurnosti je i srušena nakon trinaest godina rada 1883. godine.
55 sekundi za uspon na vrh klifa
Dizalica je zamijenjena i danas najvećom atrakcijom Saltburna, uspinjačom koja je savladavala nagib od 71 posto od pristaništa do grada. "Cliff Tramway" otvoren je za javnost 28. lipnja 1884. Funkcionira na vodeni pogon, odnosno upumpavanjem vode postiže se disbalans između njezine dvije kabine koje se kreću paralelnim tračnicama istovremeno jedna s gornje, a druga s donje stanice, dok je dodatno bila osigurana dvjema čeličnim sajlama.
Upumpavanjem vode u gornju kabinu ona se, kada masom pretekne donju, počinje spuštati, a kada stigne na donju stanicu, voda se ponovno pumpa u spremnik kabine koja je sada na gornjoj stanici. Kada bi gornja kabina stigla do donje stanice u njen bi se spremnik za vodu od 1500 litara ponovno upumpavala voda i tako u krug. Svaka je kabina mogla primiti 10 do 12 osoba, a njima se upravljalo iz strojarnice na gornjoj stanici.
Vodena je uspinjača u upotrebi i danas i još uvijek radi na principu punjenja i pražnjenja spremnika za vodu, jedino je pumpa za vodu prije točno stotinu godina zamijenjena električnom. Uspinjača je otvorena vikendom od sredine ožujka do listopada, a u špici sezone vozi svaki dan. Vožnju u jednom smjeru koja traje 55 sekundi i prelazi 63 metra platit ćete nešto manje od dva eura.
Kao divovska kada: Divno jezero čiji su najveći hit - njegovi odvodi +3