Prva autocesta na svijetu, cesta samo za automobile, odnosno motorna vozila, puštena je u promet prije stotinu godina, u rujnu 1924., a povezivala je Milano i pedesetak kilometara sjeverniji Varese na sjeveru Italije.
Cesta koju je otvorio talijanski kralj Vittorio Emanuele III. u Lancijinom modelu Trikappa danas je u sklopu mreže talijanskih autocesta i nosi oznaku A8. Nazvana je Autolaghi - "Autocesta jezera" jer je značajno (budućim) turistima olakšavala put do jezera Maggiore, Lugano i Como.
Bila je to prva dionica mreže talijanskih autocesta, koja se vrlo brzo razvijala, a na nju se nastavlja i "glavna" talijanska autocesta (koja naravno vodi u Rim), A1 - Milano-Rim-Napulj, ili popularnije Autostrada del Sole.
Prva autocesta i prve naplatne kućice
Najzaslužniji za izgradnju prve autoceste na svijetu bio je milanski inženjer Piero Puricelli, koji nije samo vizionarski zamislio i projektirao cestu samo za automobile (vizionarski jer ih je 1920-ih u Italiji bilo jako malo), nego je rješavao i sve birokratske i pravne aspekte izgradnje.
Prva moderna autocesta dovršena je za 15 mjeseci. Imala je dva vozna traka u svakom smjeru, odijeljena dvostrukom crtom, a bila je široka 11, a sa zaustavnim trakovima 14 metara. Duž ceste bile su postavljene naplatne kućice – također prve na svijetu, a cestarina je koštala 10 lira.
Iako je Autolaghi bez sumnje prva izgrađena autocesta na svijetu, slična je ideja realizirana u Njemačkoj 1909. godine kada je Berlinu između Grunewalda i Wanneseea izgrađena cesta s kolničkim trakovima odvojenim zelenim pojasom, ali namijenjena samo testiranju vozila.
Prvi Autobahn‘ u Njemačkoj otvoren je 1932. godine - dionica Köln–Bonn. Sljedeća je autocestu 1956. dobila Danska, pa Ujedinjeno Kraljevstvo 13 kilometara dugu dionicu 1958. godine. Prva autocesta u Japanu puštena je u promet 1965. godine, a šest godina kasnije, 1971. izgrađena je i prva hrvatska autocesta Orehovica – Kikovica, od Grobnika do početka riječke obilaznice. Autocesta Zagreb – Karlovac otvorena je 1972., godinu dana kasnije.
Svjetski dan televizije: Zanimljivosti o uređaju koji je promijenio povijest +2