Luzern je po mnogima najljepši švicarski grad. Na njegovom se poznatom jezeru susreću Alpe, povijest i kultura, a često mu tepaju i da je "Švicarska u malom". Iako je s osamdesetak tisuća stanovnika po veličini tek sedmi grad u državi, što se tiče posjećenosti - uvjerljivo drži prvo mjesto.
Luzern se razvio na mjestu gdje rijeka Reuss istječe iz jezera Vierwaldstättersee (ili Lucernskog jezera), na području koje je bilo naseljeno još od prapovijesti. U srednjem vijeku Luzern počinje sličiti gradu, a gradska prava dobiva 1290. godine.
Najstariji natkriveni drveni most u Europi
Luzern se može i pohvaliti drugom najfotografiranijom atrakcijom u Švicarskoj. (Prva je, pogađate Matterhorn, ali ne znamo ulaze li u računanje i fotografije ambalaže poznate "trokutaste" čokolade.) U ovome šarmantnom gradu nalazi se, naime, najstariji natkriveni drveni most u Europi.
Kapellbrücke u Luzernu - 5 (Foto: Shutterstock)
Kapellbrücke ili Kapelski most ime je dobio po obližnjoj kapelici sv. Petra. Drveni most dijagonalno se pruža preko rijeke Reuss od prve polovice 14. stoljeća, izuzevši kratku pauzu od 8 mjeseci 1990-ih kada je gadno nastradao u požaru.
Most dug 204 metra izgrađen je 1365. godine, a zajedno s trideset godina starijim vodenim tornjem (Wasserturm) nasred jezera, postao je dio obrambenih gradskih zidina. Kroz povijest je imao razne funkcije, a danas se može zaviriti tek u njegov donji dio u kojemu se nalazi suvenirnica.
U 17. stoljeću most je ukrašen sa 158 slika smještenih ispod njegova krova, koje prikazuju najvažnije događaje iz povijesti grada. Danas je Kapellbrücke još posebniji nego u prošlosti – jer je jedini preživjeli od nekadašnja tri lucernska drvena mosta, dok Hofbrücke i Spreuerbrücke nisu imali tu sreću.
Kapellbrücke u Luzernu - 1 (Foto: Shutterstock)
U novijoj povijesti njihova je sudbina gotovo zadesila i Kapelski most. Iako je od srednjeg vijeka preživio ratove, poplave i više pokušaja rušenja, veliki požar koji je zbog neugašenog opuška buknuo 1993. godine umalo ga je poslao u povijest.
Od vatre su spašeni samo Vodeni toranj, početak i kraj mosta, a ostatak je obnovljen u rekordnom vremenu – u samo osam mjeseci, doduše ukupna duljina mosta nešto je kraća – sada ima samo 170 metara. Od otvorenja 1994. na mostu je strogo zabranjeno pušenje, a za svaki slučaj, za njega se više ne smiju ni vezati brodovi.
Čudo tehnologije od 246 metara: Njemački neboder u kojem nitko ne živi +0