"Jadranski biser čekao je 28 godina na izravnu liniju do Amerike. Prošle je godine American Airlines krenuo s s tri leta tjedno između Dubrovnika i Philadelphije, od lipnja do rujna. Prema podacima Hrvatske turističke zajednice, Amerikanci su bili drugi najbrojniji gosti u Dubrovniku u 2019. godini s gotovo 160.000 dolazaka i više od 442.000 noćenja, a planovi za ovu godinu bili su još veći", piše Washington Post te dodaje kako i Hrvati vole kada im Amerikanci dođu na odmor.
Da su Amerikanci neki od najpoželjnijih gostiju u Dubrovniku, za Washington Post potvrdila je Slavica Grkeš iz agencije Dominium Travel. Kako kaže, Amerikanci su na odmoru dobro raspoloženi, zainteresirani za upoznavanje ljudi i kulture te spremni platiti za dobro iskustvo.
Iako je pandemija pokvarila planove za 2020., Amerikance to nije spriječilo da dođu u Dubrovnik, i to bez direktnog leta. Turistički vodič Tomislav Matana potvrđuje kako je ovog ljeta vodio oko 20 tura – nije puno, ali većina njegovih gostiju bili su Amerikanci.
"Svi su imali veliku volju i želju vidjeti Hrvatsku. Iako im nije bilo jednostavno doći u Dubrovnik, kažu da je vrijedilo", napominje Tomislav Matana za Washington Post.
Kako piše američki medij, Hrvatska je bila jedina država u Europskoj uniji koja je prihvatila putnike iz Sjedinjenih Država. To su mahom bili turisti koji su imali koronu i izliječili se, kao i oni ljudi koji se nisu htjeli odreći putovanja bez obzira na situaciju.
Ono što se promijenilo kod Amerikanaca jest broj dana koje su proveli u Europi – umjesto nekoliko tjedana ostaju i mjesec dana ili više. Da je Dubrovnik prekrasan i nakon ljetne sezone, potvrdila je Sarah Morlock, freelance spisateljica i stručnjakinja za društvene mreže iz Indiane, koja je posao na daljinu odlučila odraditi iz Lijepe Naše. Kako kaže, Dubrovnik je bio pun pogodak jer je osim povijesnih ljepota i fine hrane na raspolaganju imala pristojnu infrastrukturu, poput dobrog Wi-Fija, a nije ni bilo gužve.
U okviru Europskog tjedna freelancera 2020. predstavljen je i ''Dubrovnik za digitalne nomade'', kojim je grad postao pionir takve inicijative u Hrvatskoj.
Ideja je predstaviti Dubrovnik kao cjelogodišnju destinaciju za ljude koji putuju i rade na daljinu, a za obavljanje posla im je prijeko potrebna digitalna tehnologija. Kako takvi turisti na destinacijama ostaju duže, često postaju i svojevrsni ambasadori gradova u kojima borave i tako potiču i druge digitalne nomade, obitelj i prijatelje da slijede njihov primjer.
Stoga postoje izgledi da bi Dubrovnik u budućnosti mogao ponuditi povoljnije uvjete dugoročnog najma i repozicionirati se na svjetskoj karti turističkih destinacija kako bi privukao što više digitalnih nomada.