1. Kupina

Kupine su bogate prehrambenim vlaknima, koje povećavaju obim stolice i pomažu u laganom prolasku iste kroz probavni sustav. Uz to, hrane dobre bakterije u želucu i tako osiguravaju optimalnu probavu. Pojedite ih ujutro uz jogurt, ili dodajte omiljenoj voćnoj salati.

2. Naranče
Ovaj moćan citrus je trostruka prijetnja lijenoj probavi: vitamin C u naranči omekšava stolicu, prehrambena vlakna iz iste je povećavaju, a favonid naringenin djeluje kao prirodni laksativ. Jedite naranče kao zdrav međuobrok ili komadiće svježeg ploda dodajte salatama.

3. Obična voda

Bez odgovarajuće količine vode u tijelu, stolica ne može omekšati, niti sigurno proći kroz probavni sustav. Ne čudi stoga što je dehidracija povezana s zatvorom. Pijete običnu vodu tijekom cijelog dana ili neki od napitaka koji će prodrmati probavu u roku od 15 minuta, a idealno bi bilo popiti 8 do 10 čaša dnevno.

4. Kefir
Ovaj fermentirani mliječni napitak je bogat probioticima, odnosno dobrim bakterijama koje su važne za zdravlje želuca. Studije su pokazale da probiotici smanjuju zatvor tijela, omekšavaju stolicu te povećaju potrebu za odlaskom na toalet. Pijete ga samostalno, ili dodajte ukusnim smoothiejima.

Napravite smoothie od kefira i omiljenog voća i povrća (Foto: Stockfood)



5. Bademi

Bademi su puni zdravih masnoća, proteina i prehrambenih vlakana, no za dobru probavu najvažniji je visok postotak magnezija koje ovi orašasti plodovi sadr4že. Važan mineral neutralizira kiselinu u želucu, te pomaže u pomicanju stolice kroz crijeva. Za dobre rezultate dovoljno je pojesti malu šaku badema svaki dan.

6. Grah
Grah je bogat prehrambenim vlaknima, magnezijem i kalijem te igraju ključnu ulogu u dobrom zdravlju probavnog sustava. Skuhajte od njega ukusno varivo, dodajte ga salatama ili ga poslužite kao prilog mesnom ili ribljem jelu.

7. Šljive
U 100 grama šljiva nalazi se oko 6 grama prehrambenih vlakana koji su važni za probavu, no sadrže i tvar dihidroksifenil-isatin koji prirodno potiče rad crijeva. Povrh svega, dobar su izvor i kalija (ima čak dvostruko više ovog minerala od banana!) koji sprječava zatvor. Dodajte ih zobenoj kaši, voćnim salatama ili jutarnjem kefiru.

Naranča je savršeni dodatak čokoladnim desertima (Foto: Stockfood)



8. Zeleno lisnato povrće
Špinat, kelj i drugo zeleno lisnato povrće su moćna kombinacija prehrambenih vlakana, magnezija i kalija koji reguliraju normalan rad probave. Jedite ih u salatama, sendvičima ili ih nakratko propirjajte s maslinovim uljem i češnjakom te tako dobijete ukusan prilog jelu ribi i mesu.

9. Pšenične mekinje

Vanjska ovojnica pšeničnih mekinja ima do 25 grama prehrambenih vlakana po šalici, pa ne čudi da se ova namirnica smatra lijekom protiv zatvora. Nabavite jutarnje muesle s mekinjama, od njih ispecite muffine ili ih pospite po zobenoj kaši.

10. Tople tekućine poput kave i čaja
Dobra je poznata činjenica da kava potiče rad crijeva u rano jutro, no neke studije su pokazale da za taj efekt nije zaslužan kofein, čak ni kiselina u omiljenoj tekućini. Iste efekte postići ćete ako pijete tople tekućine poput čaja, ili vruće vode s nešto iscijeđenog limuna.

Dan započnite toplom kavom ili čajem (Foto: Stockfood)