Kralj mesa nadimak je Tihomira Smoljanca, vlasnika uspješnog brenda vrhunskog mesa hrvatskog podrijetla pod nazivom Meat the King. O njegovu jedinstvenom načinu selekcije, odležavanja i prerade mesa već smo ranije pisali u sklopu našeg serijala Volim što radim.
Roštilj su za goste pripremali dugogodišnji Tihomirovi suradnici Davor Šušković i Goran Vrabec. ''Tihomira znamo već dugi niz godina, još dok se nije bavio ovim poslom. Kada je otvorio boutique, počeli smo surađivati. Meat the King u svojoj ponudi tako nudi i proizvode Volim ljuto. Ja sam iz hobija prešao u posao s mesom i roštiljem. S Davorom imam kolektiv u sklopu kojeg se bavimo roštiljanjem. Mi učimo od Tihomira, on uči od nas. Svi mi želimo ljudima pokazati što je kvalitetan roštilj'', rekao je Goran Vrabec.
Majstori roštilja i Tihomir već su nam pokazali kako pripremati burgere od crne slavonske svinje, ljute kobasice i odležane odreske na tečaju roštilja na kojem je prisustvovalo četvero naših čitatelja, a ovoga puta pripremili su i junetinu iz smokera koja se "dimila" punih sedam sati.
Burgeri od crne slavonske svinje
(Foto: Andrea Paić/Nova Studio)
''Dim ima utjecaj na meso dok je hladno, zato je bitno na početku davati veliku količinu drva za dim kako bi se dobila ta dodatna aroma. Kad se meso počne zagrijavati, počne isparavati voda i u tom ga je trenutku potrebno zamotati u foliju jer se inače gubi sočnost. Pečemo do 73 °C, kada se počne otapati kolagen i u tom trenutku treba držati temperaturu jer u suprotnom dobivamo gorčinu. Ako polako otapamo kolagen, on prelazi u gelatin, što meso čini slatkim i ljepljivim. Zatim se dolazi do temperature od 93 °C na kojoj se meso raspada i junetina je gotova'', otkrio nam je Davor.
Prijateljsko okupljanje ispred Meat the King boutiquea (Foto: Andrea Paić/Nova Studio)
Druženju je prisustvovao i direktor marketinga Mercedes-Benza, Dean Torti. Mercedes sve više surađuje s gastro scenom, pa stoga ne čudi što se Tihomir našao na njihovu popisu klijenata. ''Dostavna vozila Mercedesa postoje otkada postoji i Mercedes jer je uvijek postojala i potreba za transportom. Mercedes nije najjeftiniji, ali cijena se relativizira kroz eksploataciju i duge servisne intervale gdje trošimo manje novca a na kraju eksploatacije ostvarujemo veću otkupnu vrijednost vozila. To je zapravo ono što je nekom tko radi ozbiljan posao bitno, dakle pouzdanost i niski troškovi eksploatacije, to je dobitna formula'', kazao je Torti.
Dostavno vozilo Mercedes-Benza i Tihomir Smoljanec
(Foto: Andrea Paić/Nova Studio)
U našem serijalu predstavili smo neke od gastrosuradnika Meat the Kinga. Vozili smo se do samog ruba Zagorja u vinariju Bolfan, gdje nam je vlasnik Tomislav pokazao koje vino najbolje ide uz koju vrstu mesa. Bili smo i u restoranu ManO2, gdje nam je chef Hrvoje Kroflin pripremio vrhunske komade mesa iz proizvodnje Meat the King.
Na godišnjem druženju upoznali smo i Tihomirove suradnike iz Splita, Saru i Tonija Vrsalović, koji od otvorenja svog restorana surađuju s Meat the Kingom kao jedinim boutique brendom mesa.
''Sa suradnjom smo iznimno zadovoljni. S obzirom na to da se nalazimo na obali i tijekom ljetnih mjeseci dolaze ljudi iz svih krajeva svijeta, Argentine, Brazila, Japana i ostalima poznatim po tim pasminama goveda. Imamo izvrstan feedback, ljudi koji isprobaju meso kažu da je to u rangu nečeg najboljeg što su kušali i da je to okusom upravo ono što treba biti. Mi to zovemo okus našeg djetinjstva, znači ono što smo jeli kad smo bili djeca, pamtili smo neki okus mesa koji se danas u masovnoj proizvodnji izgubio'', kazala je Sara i zaključila: ''Ovo je jedini brend za koji mi znamo u Hrvatskoj da ima ono što meso treba biti i to je taj okus mesa, ta tekstura i ima prave rezove mesa koji mogu zadovoljiti različita nepca.''
Sara i Toni Vrsalović s Tihomirom Smoljancem (Foto: Andrea Paić/Nova Studio)