Prošle godine je više nego ikad prije vinska industrija osjetila posljedice globalne krize i malo je vjerojatno da će se prvih mjeseci 2021. bilo što promijeniti. Stroge epidemiološke mjere još su na snazi pa je već posve izvjesno da do proljeća neće biti ništa od vinskog turizma, čime su iznimno pogođene i poznate hrvatske vinske destinacije poput Istre. Iako je pandemija pokazala da je trenutno teško bilo što predviđati, ipak su, prema stručnjacima koji prate vinsku scenu, zamjetni trendovi koji će se nastaviti i u 2021.

„I dalje ćemo, po svemu sudeći izbjegavati prepune barove i restorane, pa će potrošnja vina kod kuće nastaviti rasti. Naglasak će biti na poznatim, vrhunskim brendovima. To i nije neka novost za vinare s obzirom da je krilatica Manje, ali bolje!, posljednjih godina omiljena među vinoljupcima i ne odražava samo potrebu za kvalitetnim vinima nego i koncept uživanja u vinu kao dijelu obroka“, ističe jedan od najpoznatijih istarskih vinara Marino Markežić, vlasnik svjetski poznatog brenda Kabola.

Trendove umjerene konzumacije, zajedničkog kuhanja i umjerenog uživanja u hrani i vinu najavljene krajem 2019. pandemija je samo ubrzala. U novim uvjetima promijenili su se i načini druženja, pa su se otkrile i virtualne degustacije. Promijenili su se i kanali distribucije, nikad nije bilo lakše doći do omiljenog brenda uz pomoć online narudžbe i dostave na kućna vrata, no poznati istarski vinar ističe kako je zbog cjelokupnog gospodarstva iznimno važno podržati lokalne restorane, vinoteke, kafiće i dućane u krizi koja je pogodila sve segmente društva.

Sommelieri kažu kako su vinoljupci širom svijeta bogata i slatka vina zamijenili za lakša, svježa, s manje šećera i niskim sulfitom, a taj će se trend sigurno nastaviti sljedećih godina. 

„U modi su i veganska vina, najbolji svjetski restorani imali su ih i prije pandemije, a u novonastaloj situaciji lokalni eko proizvodi s bio certifikatom nikad nisu bili traženiji“, kaže Marino, prvi vinar u Istri koji je još 2009. prešao na ekološku proizvodnju vina i maslinovih ulja, a svi proizvodi njegove prekrasne butik vinarije u blizini Momjana nose bio certifikat.

„Bez pesticida, umjetnih gnojiva i kemikalija, tako se vino proizvodilo stoljećima. Ekološka proizvodnja u današnjim je uvjetima složena i zahtjevna, ali je zapravo jednostavna i u suglasju s prirodom. Položaji na kojima se vinograd sadi moraju biti osunčani, prozračni, bez previše vlage, a bioraznolikost mora biti što veća i po mogućnosti susjedni vinogradi ne bi trebali koristiti različite kemijske proizvode. U ekološkom vinu osjeti se pravi okus sorte i terroira i to želimo podijeliti s vinoljupcima širom svijeta koji uživaju u našim vinima“, zaključuje Markežić.

Najlakši put do novih ideja za putovanja. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju