Globalno će se uskoro prodavati više jakih alkoholnih pića poput votke i viskija nego vina, predviđa izvješće Svjetskog saveza za alkoholna pića, što ukazuje na promjene u preferencijama među njegovim konzumentima.

U izvješću, čija se predviđanja temelje na podacima Oxford Economicsa i tvrtke za istraživanje tržišta alkohola IWSR, stoji da je 2022. godine prodano 2,67 milijardi boca žestokih pića, što je tek neznantno manje od 2,8 milijardi boca vina prodanih te godine.

"Ako se trenutačni trendovi u obje kategorije nastave, količine žestokih alkoholnih pića uskoro će nadmašiti količine vina", navodi se u izvješću.

Vinska industrija suočila se s problemom opskrbe, teškim vremenskim uvjetima i padom potražnje. 

Najpopularnija alkoholna pića

Od ukupne količine prodanog alkohola u 2022. godini, čak 75,2 posto otpadalo je na piva, nakon čega slijedi vino s 10,4 posto i žestoka alkoholna pića s 9,9 posto.

Što se tiče vrijednosti prodaje u 2022., žestoka alkoholna pića činila su 40 posto ukupne prodaje alkoholnih pića. Na drugom je mjestu pivo s 38,1 posto, te vino sa 17,6 posto.

Indijski viski trebao bi biti najbrže rastuća kategorija kod žestokih alkoholnih pića između 2022. i 2027., ističu stručnjaci, a očekuje se da će u narednom periodu porasti i prodaja tekile, ruma i džina. 

Najmanje će rasti konjak i armagnac na tržištu žestokih alkoholnih pića.

Proizvodnja i prodaja jakih alkoholnih pića doprinijela je globalnom gospodarstvu s oko 730 milijardi dolara u 2022. godini, kada se uključe aktivnosti u rasponu od poljoprivrede i proizvodnje do otpreme i prodaje u trgovinama, barovima i restoranima.

Himna sporosti i zalasku sunca: Sve tajne najpopularnijeg talijanskog koktela koji se sve više pijucka i u hrvatskim barovima Aperol Spritz - 1 Aperol Spritz - 3 Aperol Spritz - 2 +0 Aperol Spritz

Najlakši put do novih ideja za putovanja. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju