Vjerojatno najpoznatiji sladoled na svijetu već neko vrijeme stanuje na nekoliko koraka od zagrebačkog Trga, u sklopu kavane Johann Franck. Priča o Häagen-Dazsu krenula je početkom šezdesetih u New Yorku, kada su Reuben i Rose Mattus osmislili brend, dok se prva slastičarnica otvorila 1976. u Brooklynu.

Od početna tri okusa pripremljena s vrhunskim sastojcima (madagaskarska vanilija, belgijska čokolada i kolumbijska kava), danas Häagen-Dazs ima na desetke prepoznatljivih okusa i dio je elite najprodavanijih. U njihovim se slastičarnicama ukupno „smaže“ nešto manje od 750 milijuna kuglica sladoleda (pokušajte to zamisliti).

A znate li kako je slavni slatkač dobio ime? Na to pitanje neki bi mogli reći kako se radi o kakvoj skandinavskoj riječi, prezimenu ili pretpostaviti nešto treće, ali prava je istina da Häagen-Dazs ne znači ama baš ništa. Štos je upravo u tome da svatko može sam odlučiti o tome na što ga asocira neobično ime. Mislite li da je Häagen-Dazs danski naziv za guštaj kao da nema sutra ili tko šiša pločice, imate na to potpunu slobodu.

Poglavlje o imenu ide tako da je davnih dana Reuben Mattus razmišljao i razmišljao, sve dok nije smislio ime koje će dočarati premium kvalitetu i asocirati na kraljevski tretman okusnih pupoljaka.

U jednom od dokumentaraca Reubenova kći Doris prisjetila se oca koji je sjedio za stolom i izgovarao gomilu besmislica na izmišljenom jeziku koji podsjeća na danski, sve dok nije smislio ime koje mu najbolje zvuči. Između ostalog, i kako bi odao priznanje Dancima na naklonosti prema Židovima tijekom Drugog svjetskog rata.

I tako je nastao legendarni Häagen-Dazs, bez obzira na to što Danci uopće ne koriste takve prijeglase. Amerikanci se time nisu previše zamarali, a nije im bio problem izdvojiti koji dolar više za kvalitetu. Kuglice su se zakotrljale, a ostalo je povijest.

Početna filozofija ulaganja u kvalitetu aktualna je i danas. Primjerice, biraju se jagode koje imaju najmanji udio vode. Ako im nije sezona, onda sladoleda od jagode nema u ponudi. Vanilija koju koriste i dalje dolazi s Madagaskara, a rekli su nam da je skuplja od srebra (!). Mjesto radnje je tvornica u blizini francuskog Arrasa, a od tamo je i mlijeko.

Nema kemijanja niti umjetnih sastojaka poput aroma ili konzervansa, a Häagen-Dazs ponosi se i time što koristi minimalnu količinu zraka u proizvodnji. Naučili smo da se po količini zraka kompaktne kuglice razlikuju od sladunjavih napuhanaca kojima fali okusa i kremoznosti.

Skromno i bez puno pompe kuća vrhunskog sladoleda već je stekla nove obožavatelje koji guštaju u slasticama na terasi, uz kakvu šalicu čaja ili vrhunske Hug&Punch kave. Oni koji se pak žele izolirati u toplini vlastita doma i ne žele da im itko broji kuglice, i to mogu zahvaljujući dostavi. No odlazak u slastičarnicu ima svojih čari jer se okusi mogu besplatno isprobavati do mile volje, ali zbog dobre karme treba imati milosti prema prodavačima i ne odraditi sve u istom šusu.

Häagen-Dazs - 8 Häagen-Dazs - 8 (Foto: Häagen-Dazs)

Da ne bi bilo zabune, slatkač je tek početak priče, ili baza za toplo-hladne specijalitete kao što su waffli ili pak fondue. Fondue je više od šminke, makar fantastično izgleda. Na „plati“ stiže 12 mini kuglica sladoleda s voćem i keksima koji se potom umaču u vruću belgijsku čokoladu. Čista hipnoza! Porcija je kažu za dvoje, ali oni koji su dovoljno trenirali, uz malo truda mogu ga dovršiti i sami. Cijena: stotka.

Želite li isprobati što više raznih okusa sladoleda, u kombinaciji s orašastim plodovima i preljevima dobra je varijanta naručiti jedan od njihovih mini experiencea, svojevrsnih kupova u koje ne idu cijele kuglice nego polovice. Također, na meniju je i tasting board, što u prijevodu znači šest polovica kuglica – bilo najprodavanijih ili prema preporuci chefa.

Waffli su pak privlačni zbog brojnih mogućnosti preljeva i okusa sladoleda, a na listi slatkih čudesa su i palačinke, razni kolači i torte, brownie, pita od pekan oraha…

Opasno pitki su milkshakeovi, a kombinacija kokosova mlijeka i sorbeta od čokolade apsolutno je božanstvena. Gutljaj po srk, nećete se ni snaći, a čaša će već biti napola puna (ili prazna).

Na slamku možete dobiti i mojito koji dolazi u klasičnoj varijanti s rumom, ili za vozače bez ruma (sorbet od limuna s metvicom i mineralnom), smoothie od banane, kivija, soka od naranče i dvije kuglice sorbeta (limun i mango).

S cijenom kuglice od 16 kuna Häagen-Dazs skuplji je od konkurencije u blizini, a je li doživljaj vrijedan tog novca, najbolje je da procijenite sami. Dok procjenjujete, obratite pozornost na vaniliju, belgijsku čokoladu, limun i mandarinu, slanu karamelu… i ostavite tablicu kalorija kod kuće.

 

Najlakši put do novih ideja za putovanja. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju