Iako na prvu ruku izgleda nespojivo, iza slogana „Mrzimo turizam“ stoji turistička agencija iz Lisabona koja nudi upoznavanje glavnog grada na posve drugačiji način, daleko od poznatih turističkih atrakcija.

Na ideju je 2010. došao Lisabonac Bruno Gomes, koji je oko sebe okupio skupinu prijatelja i krenuo u pokazivanje grada znatiežljnicima na posve nov i drugačiji način. Agencija se s vremenom širila, a danas se u prvom redu trudi gostima pokazati po čemu se Portugal razlikuje od drugih zemalja. „Iskreno, nije nam cilj samo pokazati vam grad, već nam je cilj da ga što bolje shvatite“, izjavio je nedavno Gomes za Lonely Planet.

Lisabon - 1 (Foto: Guliver / Thinkstock)



Danas agencija ne nudi usluge samo u Lisabonu, već i u Portu. Jedna od najzanimljivijih jest „Ručak u našem domu“, gdje odlazite na jelo u stare portugalske domove i kušate riblja, mesna i ostala jela iz zemlje Fada. Naravno, moguć je i paket surfanja, koji garantira izlet, školu i dasku za surfanje na valovima.

U zadnje vrijeme sve se više podiže svijest o poštivanju mjesta koje posjećujete te se turiste poziva da prije svega pokušaju shvatiti i doživjeti grad u koji idu. Tako je nedavno i Venecija krenula u kampanju „Respektiraj Veneciju“ čiji je cilj podučiti turiste kojima nedostaje kulture kako se ponaša u gradu na kanalima.

Lisabon - 3 (Foto: Gulliver/Thinkstock)



O svemu ovome mišljenje ima i naš junak Bruno Gomes: „Trebamo učiti na greškama drugih industrija iz prošlosti. Održivost je ključ za bolju budućnost, a ne počnemo li čuvati gradove sad, svjedočit ćemo kako će masovni turizam uništiti kulturu do kraja.“