Zašto, zašto i zašto... Kad je riječ o letenju i aviokompanijama, kao da uvijek imamo tisuću mogućih pitanja, a jedno od njih koje nam je nedavno palo na pamet jest i ono o boji sjedišta u avionima!

Ryanair, British Airways i veliki američki prijevoznici imaju najmanje jednu potpuno zajedničku stvar – sva sjedala u njihovim avonima plave su boje. Manje-više i ostale aviokompanije slijede taj trend i boje sjedala u boju mora, a to bome, nije nipošto slučajno, već iza svega stoji – psihologija.



„Plava se boja povezuje s povjerenjem, efikasnosti, vedrinom, svježinom i mirnoćom“, objašnjava Angela Wright, autorica knjige „Početni vodič za psihologiju boja“.

Da ova priča „drži vodu“, potvrđuje i Nigel Goode, dizajner aviona čija tvrtka već više od 30 godina surađuje s aviokompanijama. „Naš posao kao dizajnera je pojačavanje vidljivosti brenda aviokompanije, ali naša primarna briga svakako je osiguravanje interijera koji povećava komfor i stvara pozitivno okruženje. Najvažnije je da se ljudi na letu osjećaju dobro, a plava boja donosi smirenost. Opći je cilj stvoriti atmosferu gdje bi se ljudi trebali osjećati kao od kuće“, završava priču dizajner.



Trend plavih sjedala pojavio se prije nekoliko desetljeća i do dan-danas opstao. Plava je s vremenom postala korporativna boja koja predstavlja pouzdanost i sigurnost, pa nije ni čudo da nitko i ne pomišlja na boju promjene sjedala.

Uostalom, jedno nedavno istraživanje otkrilo je kako se 90 posto mišljenja kreira na osnovi boje, pa nitko nije baš ni lud igrati se i promijeniti tek tako – plavu boju avionskih sjedala.