Možda ste i niste pitali, ali ne bi li bilo ljepše kada bismo iz aviona mogli baciti pogled kroz veliki četvrtasti prozor i uživati u pogledu s neba, a da se ne moramo naginjati i škiljiti kroz okrugle prozorčiće?
Vjerojatno i bi, a nekad davno mogli ste uživati i u takvom pogledu, sve dok se 1953. godine nisu dogodile dvije strašne nesreće u kojima je poginulo 56 osoba.

Krivci za nesreće bili su upravo četvrtasti prozori zbog kojih su se avioni raspali u zraku. Naime, četiri kuta takvih prozora bili su slaba točka jer nisu dobro podnosili tlak koji se javlja na visinama. Istraga je pokazala da se 70 posto oštećenja zbog tlaka nalazi u kutovima prozora zrakoplova.

Zbog toga su uvedeni okrugli prozori, koji zbog svog oblika ravnomjerno raspoređuju sav pritisak i mnogo su čvršći od prve varijante. Preciznije objašnjenje glasi da su okrugle rupe u tankom trupu aviona prikladnije zbog strukture i manje podložne lomljenju. Pukotine od tlaka mogu dovesti do eksplozivne dekompresije i uništiti cijelu strukturu.
Neki zrakoplovi imaju ovalne prozore jer okrugli traže dodatni prostor pa se vertikalnim produljenjem može dobiti veća površina.

Zato ćemo se pomiriti sa škicanjem kroz prozorčiće i povremenom raspravom sa suputnicima oko toga tko će imati bolji pogled, sve dok znamo da su tu s razlogom.

Misterij 40 tisuća "letova duhova": Što stoji iza brojnih aviona koji lete bez putnika? Ilustracija aviona u hangaru Stjuardesa - 5 Avion +0 Avion

Najlakši put do novih ideja za putovanja. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju