MiG-21 legendarni je vojni zrakoplov koji je svojim dizajnom i konceptom promijenio industriju i tijek brojnih ratova. Prvi je njegov prethodnik, prototip nazvan Je-2 poletio na današnji da, 14. veljače 1955. godine.

"Najpopularniji" nadzvučni zrakoplov svih vremena proizveden je u više od četrnaest tisuća primjeraka, ne računajući, naravno kineske, kopije, a koristilo ga je pedeset i pet vojski. Nakon 70 godina još je uvijek operativan, iako ga posljednjih godina brojne države, kao i naša, umirovljuju.

Okretan, lagan i brz

Tajna njegova uspjeha bila je u jednostavnosti, učinkovitosti, ekonomičnosti i pouzdanosti. Laki višenamjenski nadzvučni zrakoplov Mikojan-Gurjevič MiG-21, nastao u sovjetskom OKB-u pod vodstvom Artema Ivanoviča Mikojana.

  Kokpit MiG-a-21 Kokpit MiG-a-21 (Foto: Getty Images)

Vlasti su odobrile razvoj novog zrakoplova u siječnju 1954. godine, a MiG-21 ostao je najveće postignuće projektnog ureda Mikojan-Gurevič. Performanse novog modela testirali su odmah nakon što su proizveli MiG 19, i to usporedno na više prototipova.

Dana 14. veljače 1955. testni pilot G. Mosolov prvi je put iskušao prototip Je-1 i izvijestio da se zrakoplov dobro ponašao, "iako je primijetio nedostatak snage". Kada je zamijenjen stari motor kakav je koristila 19-ica s Mikulinom AM-11, prototipu je ime promijenjeno u Je-2A.

Testirani su još prototipovi Je-4 i jJe 5 i na kraju je složen MiG-21 koji je ušao u povijest. Dizajniran u obliku cigarete, izgrađen većinom od aluminija (s dodtkom čelika, magnezija i stakloplastike), s delta krilima, kružnim usisnikom zraka "na nosu" i turbomlaznim motorom Tumanski R-11-300F.

Napravili su veliku grešku kad su gradili ovu zgradu – spalila je auto u okolici i izbila staklo na butiku Walkie-Talkie neboder u Londonu - 2 Walkie-Talkie neboder u Londonu - 4 Walkie-Talkie neboder u Londonu - 3 +0 Walkie-Talkie neboder u Londonu - 1