Zemlja faraona i piramida uskoro bi mogla postati poznata i kao zemlje – željeznice. Naime, u planu je izgradnja prve brze željezničke linije koja će spojiti Crveno i Sredozemno more. Cijela ruta bit će dugačka oko tisuću kilometara, a prvih 460 kilometara spojit će gradove El Alamein na egipatskoj mediteranskoj obali i Ain Sokhnu na obalama Crvenog mora.
Cijela ruta će obuhvatiti 15 usputnih postaja, uključujući i „novi administrativni glavni grad“, koji se počeo graditi 2015. s ciljem premještanja administracije 45 kilometara od Kaira.
Planirano je da željeznica bude izgrađena u roku od dvije godine, a dizajnirat će je, izraditi i održavati njemački tehnološki div Siemens. „Počašćeni smo i ponosni što možemo proširiti naše partnerstvo puni povjerenja s Egiptom“ – izjavio je Joe Kaeser, predsjednik uprave tvrtke Siemens AG. Dodao je i kako će izgradnjom ovog sustava željeznica, poduprijeti Egipćane u nastojanjima da koriste dostupna, čista i pouzdana prometna rješenja.
Egipat - 2 (Foto: Getty Images)
Iako će suradnja sa Siemensom u Egipat dovesti prvi brzi vlak, željeznička mreža u zemlji postoji od 1850. godine, čime je Egipat postao prva od svih afričkih i bliskoistočnih zemalja sa sustavom željeznica. Trenutačna mreža proteže se na više od 5 tisuća kilometara i povezuje gotovo sve važne gradove, ali sustav je prilično zastario, te proteklih godina nisu bile rijetki niti, nesreće s teškim posljedicama.
Inače, dodajmo još kako je prva afrička zemlja sa sustavom brze željeznice prije 3 godine postao Maroko spojivši gradove Tangier i Casablancu. O brzini dovoljno svjedoči činjenica kako je vožnja između spomenutih gradova, koja je trajala gotovo 5 sati, odjednom skraćena na otprilike 2 sata.