Jeste li znali da, kad se vozite avionom, u pravilu letite na većoj visini od Mount Everesta?!
Iako ste se sigurno mnogo puta vozili zrakoplovom, teško da ste se ikad zapitali na kojoj visini lete avioni. Jednostavno, to vas ne zanima, avion je tu da dođe od toče A do točke B, ali postoje dovoljno dobri razlozi zašto u pravilu avioni lete na nešto više od 10 tisuća metara visine.
Naravno, prvi razlog je ekonomske naravi. Zrak na takvim visinama je rjeđi, pa je samim time let lakši, jeftiniji i brži. Visina na kojoj lete standardni komercijalni zrakoplovi tako iznosi između 10 i 13 tisuća metara. Iznad te brojke se ne leti zbog nedostatka kisika, a ispod 10 tisuća metara otpor zraka je kudikamo veći.
> Zašto danas letovi na istim relacijama traju duže nego prije 40 godina?
S druge strane, neki avioni su ipak letjeli i lete na većim visinama. Jedan od takvih primjera nekadašnji je "ponos Francuske" Concorde, koji je letio na visini između 15 i 18 tisuća metara.
Let na takvim visinama dovodio je do izbjegavanja vremenskih neprilika, jer dok svi avioni redom lete u troposferi, koja je najbližu tlu i bilježi najviše vremenskih promjena, stratosfera, kojom je letio Concorde, ne bilježi ih ni približno toliko. Također, u višim atmosferskim dijelovima nema straha od sudara s drugim avionima, a nema ni ptica koje vam mogu prouzročiti velike probleme ako se zabiju u motor.
Također, ne zaboravimo ni sigurnosne stvari. Prije ćete izbjeći nesreću ukoliko se kvar u avionu dogodi na većoj visini, jer će pilot u slučaju i najvećih kvarova imati više vremena za reakciju.