''Rituali nas definiraju, a ispijanje kave jedan je od najuvaženijih rituala u nas Hrvata'', rekao je Domagoj Trusić, jedan od predstavnika brenda Hug&Punch, odnosno Centra izvrsnosti za kavu kojeg krase birani najfiniji origini kave, vrhunska mikro pržionica i cjelovit edukacijski centar, jedini u ovom dijelu Europe za sve koji žele zaroniti u sve nijanse ljepote ovog crnog nektra.
Svoga kolegu Nikolu Žiganta i sebe voli nazivati promicateljima kulture ispijanja kave, a njihov centar svjetionikom koji svijetli i pokušava obasjati tu temu u gastronomiji i među ljudima jer svi pijemo kavu, ali osnovno je pitanje kakvu kavu pijemo.
Nikola još od djetinjstva radi s kavom u sklopu obiteljske pržionice kave, ali oduvijek je, kao i Domagoj, htio cijelo to iskustvo ''dignuti na višu razinu'', od kvalitete same kave pa do cjelokupnog procesa od pomnog biranja svakog zrnaca do edukacije i načina sofisticiranog prezentiranja ovog nam crnog životnog eliksira.
Educirao se u Italiji, Francuskoj i Nizozemskoj, te postao jedan od naših najpoznatijih degustatora i promotora kave koji uživa u svakom gutljaju kao u svakom dahu jer život je prekratak da bismo se zadovoljili samo dovoljno dobrom šalicom kave. Kava mora biti savršena.
Hug&Punch - 5 (Foto: Tibor Marochini/Nova Studio)
Ljubav prema kavi kod Domagoja se rodila još u studentskim danima kada je pohodio kafiće kao i svi ostali studenti, a u jednom je tad čak i radio.
''Bilo mi je vrlo važno tko mi kavu kuha. Osjetio sam fine nijanse i razlike, čak do te mjere da sam neka mjesta izbjegavao, dok sam neka rado obilazio. Prvi put sam shvatio da to nije bilo vezano samo za samu kavu, već i za osobu koja tu kavu priprema. Kasnije sam saznao da je ta osoba barist, i da je to jedno zanimanje i tako je to krenulo'', rekao je Domagoj, koji danas pomaže drugima da bolje razumiju kavu i da njome usrećuju druge. Prije desetak godina napravio je certificirani program za bariste koji se upisuje u radnu knjižicu, a danas ima internacionalnu licencu Specialty Coffee Associationa i sa svojim kolegom vodi edukacijski centar kao Premium Training Campus i njihov posebno dizajniran Coffee Skills Program za edukaciju barista i zaljubljenika u kavu.
''S jedne strane imamo zaljubljenike, to su ljudi koji su entuzijasti, kojima je potreban drugačiji pristup. Imamo ljude koji žele bolji proizvod, kojima komuniciramo kako da dođu do njega. Imamo hotelske sustave i uniformirane sustave ugostiteljstva koji žele standardizaciju proizvoda i isto tako visok standard u isporuci tih napitaka'', kažu iz Hug&Puncha, gdje spremno odgovaraju na različite potrebe potrošača i rade različite mješavine za različite tipove objekata i ljudi koji im dolaze. Svake godine predstavljat će svoje blendove s potpisom, a ponosno su krenuli s onima prigodnog naziva THE UPPERCUT, THE CROCHET i THE DIRECT.
Hug&Punch - 3 (Foto: Tibor Marochini/Nova Studio)
Surađuju i s obrazovnim ustanovama u kojima mladi ugostitelji dobivaju ''mogućnost da napreduju, da budu cijenjeni u društvu i da to ne bude samo netko tko nam nosi kavu, nego da bude vrlo značajna osoba u životima ljudi. Jer kuhati kavu za ljude znači učiniti ljude sretnima.''
U kombinaciji nabave najekskluzivnijih single origin kava, mikropržionice koja se bavi termičkim dozrijevanjem aroma i edukativnog centra koji se brine za to da dovedu do ljudi najfinije arome od zrna do šalice ovaj dvojac se idealno nadopunjuje. Domagoj je jedini autorizirani trener u regiji i šire po licenci Specialty Coffee Associationa, a Nikolu, kao certificiranog degustatora, uz iskustvo krasi profinjeno nepce koje točno zna koji će blend najbolje obogatiti ponudu njihovih klijenata, mahom ugostiteljskih objekata, kafića, hotela, restorana, kako bi s kavom komplementarno nadopunili svoju vrhunsku ponudu.
''Posebnima nas čini to što u svakom trenutku u ponudi imamo 30 do 40 vreća različitih kava iz svakog krajička svijeta. I onda kada čovjek dođe i proba jednu drugu ili treću kavu, osjeti poveznicu s nekom kavom i nađe sebi blizak proizvod, onda mi to još uobličimo, strukturirano, i s tom robom pošaljemo ga kući da ide svojim klijentima to kuhati'', ispričao nam je Domagoj, koji zbog tržišta koje stalno raste i mijenja se ističe važnost tailor-made kave.
Hug&Punch - 6 (Foto: Tibor Marochini/Nova Studio)
''Tailor made projekte opisao bih kao jedan posao kao kad dođete kod krojača. Vi možete kupiti odijelo u dućanu, to će odijelo ako ste konfekcijski broj taj i taj, vama vrlo vjerojatno pristajati. Međutim, kada dođete krojaču, to odijelo bit će sašiveno baš vama po mjeri. Isto je tako i s kavom. Možda nismo toga svjesni, ali potrebe potrošača su različite. Tržište ne miruje, ono raste i mijenja se. Da bismo pratili to tržište, trebamo odgovor na tržište i proizvod koji treba biti usko specijaliziran baš za tu osobu koja ga treba kušati'', kaže polovica dvojca koji je ideju za ime svog brenda dobio iz osjećaja koji nam ispijanje kave daje – šalica dobre kave grije oko srca kao topli zagrljaj, ali nas i razbudi kao snažan aperkat.
''Naša karijera u kavi bila je vrlo trnovita jer su naše želje bile različite od potreba tržišta. Prvo je trebalo educirati ljude da mogu potražiti u kavi više da bi onda mogli to njima i ponuditi'', kaže Domagoj, koji je priznao da su ga do ovog projekta doveli komplimenti gostiju koji su dolazili i hvalili njegovu kavu. Nakon godinu i pol od pokretanja projekta Hug&Punch jako su ponosni na ostvarena partnerstva s klijentima gdje se služi njihova speciality coffee u Zagrebu, Rijeci, Splitu, Grobniku i na Malom Lošinju. Pritom, pomno biraju nove partnere kojima edukacijom osiguravaju znanje kako pružiti vrhunski doživljaj u svakoj šalici.
Njihove specijalne mješavine moći će se probati i na ovogodišnjem Chefs' Stageu 16. i 17. ožujka u Šibeniku, gdje posjetitelje očekuju dva dana inspirativnog kongresa, četiri masterclassa na zadivljujućim lokacijama i čak šest gala večera na kojima će svoja remek-jela pripremati domaći i strani gastronomski autoriteti.
Hug&Punch - 1 (Foto: Tibor Marochini/Nova Studio)
A nakon večere najviše paše kava.
''Gastronomija upotpunjuje tu sliku u turizmu i daje joj dodanu vrijednost. Da bi to funkcioniralo, i kava, kao jedan od malih kotačića, vrlo je važna. Ona je završnica večere i može biti prekretnica u dojmu o tom restoranu ili čak cijelom turističkom mjestu'', osvrnuo se Domagoj i na značaj kave u turističkom smislu, gdje su očekivanja iz godine u godinu sve veća.
No što ovaj revolucionarni dvojac očekuje od Chefs' Stagea?
''Od Chefs' Stagea očekujemo da nam daju šansu, da probaju s nama doživjeti naše mješavine kako bi vidjeli koliki gastronomski značaj ima specialty coffee te da na temelju toga ostvarimo suradnju i poboljšamo kvalitetu kave. Uvijek mi je drago susresti se s kolegama i izmijeniti iskustva. Ako je nešto važno, onda je važno razgovarati s ljudima koji razmišljaju na sličan način kao i ti. Tako je i meni to više od svega jedno veliko druženje i jedno veliko iskustvo u razmjeni raznoraznih iskustava kada je u pitanju gastronomija, a i kava'', nas su sigurno ''dobili'' svojom specialty coffee od koje ni nakon pet šalica ne osjećate lupanje srca ili treskavicu, već samo topli zagrljaj i snažni udarac bistrine.
I tu se prepoznaje revolucija i razlika ovog dinamičnog dvojca koji proizvodi užitak u svakoj šalici, uz postojane after efekte koji vas sa zadovoljstvom nose kroz dan, a svo to svoje bogato znanje rado dijele putem edukacija.