Život je jednostavniji i lakši kada unaprijed znamo što ćemo jesti. Ne samo da ćemo planiranjem jelovnika unaprijed skratiti vrijeme koje svakoga dana trošimo na razmišljanje što ćemo kuhati za ručak i/ili večeru, već ćemo smanjiti i troškove za nabavku potrebnih namirnica.

U trgovinama i na tržnicama lako nas mogu zavesti prizori svježeg i sezonskog voća i povrća, no ako nemate naviku konzumacije tih namirnica ili plan kako ih iskoristiti u tjednu pred vama – one će vjerojatno istruliti u hladnjaku.

Organizirati se možete na više načina: primjerice, jedan do dva dana u tjednu odvojiti nekoliko sati kako biste pripremili veće količine jela, a koje ćete potom podijeliti po obrocima za nadolazeći period.

Termički možete obraditi nekoliko različitih namirnica – neki izvor bjelančevina i ugljikohidrata zajedno sa svježim povrćem i voćem – koje ćete kombinirati tijekom tjedna na različite načine.

Ili svakoga dana u tjednu možete slijediti naš plan. Predlažemo vam sedam recepata za svaki od sedam dana u ovome tjednu. Naći će se tu nešto za ljubitelje mesa, ribe i povrća.

Ilustracija variva od kupusa Ilustracija variva od kupusa (Foto: Getty Images)

PONEDJELJAK – VARIVO OD KUPUSA

Tjedan otvaramo krepkim varivom od kupusa ili takozvanim prisiljenim zeljem. Postoje različite vrste – neki ga ne mogu zamisliti bez šake kuhanog graha, drugi u njega stavljaju kobasice ili neki drugi komad sušenog mesa, a mi vam donosimo recept za najlakšu #MEATLESSMONDAY varijantu. Recept za fino varivo od kupusa pronađite OVDJE.

UTORAK – PITA OD TIKVICA, JAJA I SIRA

Ako su vam dosadili uobičajeni recepti s tikvicama, imamo za vas slasno rješenje – talijansku pitu scarpacciju. Ona se priprema od naribanih tikvica, jaja, mladog luka, parmezana i zavodljivog začinskog bilja. Tu je recept.

SRIJEDA – PILETINA U FINOM UMAKU

Danas na meniju imamo jednostavnu piletinu koja se priprema u jednoj jedinoj tavi punoj okusa Grčke: masline, maslinovo ulje, feta, rajčica i origano. Prepržite meso, dodate sve ostale sastojke, opet malo promiješajte i – gotovo. Detaljniji recept pronađite OVDJE.

Cheeseburger složenac Cheeseburger složenac (Foto: Shutterstock)

ČETVRTAK – CHEESEBURGER SLOŽENAC

Cheeseburger složenac je jednostavno jelo američke kuhinje koje kombinira kuhanu tjesteninu s okusima klasičnog cheeseburgera – mljevenim mesom, rajčicom i sirom. Upotrijebiti možete mljeveno meso po želji – svinjetinu, junetinu, puretinu ili čak veganske alternative. Otkrijte recept OVDJE.

PETAK – POPEČCI OD OSLIĆA I KRUMPIRA

Petak je savršen za ribu. Napravite popečke od oslića i krumpira, koje je najbolje poslužiti tople uz umak po želji – od obične majoneze, kiselog vrhnja i tartara do kečapa. Ne zaboravite ih prije posluživanja pokapati s malo svježe iscijeđenog limunova soka. Evo i recepta.

Palačinke Palačinke (Foto: Getty Images)

SUBOTA – CHEESECAKE PALAČINKE

U subotnje jutro počastite se sa cheesecake palačinkama. Palačinke ispecite na uobičajeni način, a potom ih napunite finom kremom na bazi slatkog vrhnja za šlag i mascarponea. Posipajte ih šećerom u prahu i sezonskim voćem – najbolje domaćim i svježim jagodama. Recept za cheesecake palačinke pronađite ovdje.

NEDJELJA – PEČENA SVINJSKA LOPATICA

Želite li omekšati komad mesa i transformirati ga u mekani zalogaj koji se topi u ustima, izložite ga dugotrajnoj termičkoj obradi na relativno niskoj temperaturi. Upravo je ova tajna iza priprema sporo pečene svinjske lopatice koja je toliko mekana da se može rezati vilicom, a za koju recept možete pronaći ovdje.

Ne znaju za rak: Jelovnik najzdravijeg naroda na svijetu Hunza - 1 Hunza - 2 Hunza - 3 +1 Hunza - 4

Najlakši put do novih ideja za putovanja. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju