Dronovi više nisu novost, kao i bespilotne letjelice u prirodnoj veličini koje služe u ratovanju.
Sljedeći korak? Bespilotne komercijalne letjelice.
Upravo to se planira, jer, iako je statistika avionskih nezgoda vrlo mala, one koje se dogode, sve je teže riješiti. Zato istraživači uzimaju u obzir ljudski faktor. Kako je 95 posto leta ionako automatizirano, zašto ne bi bilo i preostalih 5?
Kompjutor se ne može umoriti niti letjeti pijan. Ne može ni zbog stresa namjerno srušiti avion. Upravo se ovi argumenti koristi u nastojanjima da se uvedu bespilotni komercijalni letovi.
No, dok ne stigne vrijeme da se vozimo Airbusom bez pilota, u Kini su već predstavili jednostavnije bespilotne letjelice za prijevoz putnika. Doduše, putnika je ovoga puta u jednini. Kineska kompanija Ehang otkrila je svoj putnički dron Ehang 184, kvadrikopter. U njega stane jedna osoba s manjim ruksakom, a ima klimu i svjetlo. Kako bi poletio, putnik mora postaviti plan leta, kliknuti 'polijetanje' i 'slijetanje' na tabletu i kompjutor odradi ostatak.
Airbus grupa radi na Vahani, letećem automobilu za putnike ili teret, a u sklopu jednog europskog projekta myCopter, traži se način kako bi se osobni prijevoz mogao 'dići u zrak'. Naime, cilj je da upravljanje helikopterom postane jednostavno kao i vožnja auta, s vrlo malo obuke.
Ipak, mnogi koji se voze avionima nisu oduševljeni idejom da bi sjeli u avion kojime će upravljati računalo.