Na aerodromima vlada gužva tijekom ljetnih mjeseci. Sezona je godišnjih odmora i mnogi lete kako bi odmorili na nekoj rajskoj destinaciji.
Istraživanja pokazuju da, nažalost, čak šest milijuna ljudi svake godine "zaglavi" na aerodromu i odbije im se ulazak u avion iako imaju valjanu kartu.
Do toga dolazi zbog prebukiranosti leta. Zrakoplovne kompanije katkad prodaju više karata nego što imaju raspoloživih sjedala u avionu uz nadu da se dio putnika neće pojaviti.
Istraživanje koje je provela stranica Go.Compare pokazalo je da je oko 20,9 milijuna putnika godišnje pogođeno problemom prekomjerne rezervacije letova, a više od trećine - otprilike 6,6 milijuna ne uspiju ući u avion za koji su kupili kartu.
Kada dođe do prebukiranosti leta, aviokompanija je zakonski obavezna putnicima pružiti alternativni let, nadoknaditi im štetu i općenito im pomoći da se snađu.
Što trebate napraviti?
Ako vam aviokompanija ne dopusti ukrcaj u avion iako imate valjanu kartu prvo što trebate napraviti je potvrditi s njima zašto ste odbijeni. Ako je ikako moguće tražite potvrdu o prebukiranosti leta pisanim putom, ističu stručnjaci za putna osiguranja.
Odmah zatražite i očitovanje od aviokompanije o tome kako vam planira pomoći - hoće li vas prebaciti na drugi let, pokriti troškove ili ponuditi naknadu štete. Sačuvajte svu relevantnu dokumentaciju - od karata i ukrcajnih propusnica do sve eventualne komunikacije s aviokompanijom, ali i račune za smještaj i prehranu nastale zbog uskraćenog ukrcaja. Aviokompanija u nekim slučajevima nadoknađuje i te troškove.
Imate pravo uputiti pritužbu avioprijevozniku, ali i pokrenuti pravni postupak protiv aviokompanije ako situacija nije riješena po propisima i na vaše zadovoljstvo. Ako ste uplatili putno osiguranje, provjerite uključuje li vaša polica dodatno pokriće za ovaj tip problema u avionskom prijevozu.
Tu slijeću avioni? Pista na rubu ovog otoka duga je svega 400 metara