Iako je većina svijeta još uvijek u karanteni uslijed pandemije koronavirusa, hotelski menadžment u svijetu u velikim je pripremama za vraćanje na posao. Jedan od najvećih izazova s kojim se hoteli susreću jest povratak povjerenja gostiju da su njihovi smještajni kapaciteti sigurni i čisti za korištenje.
Prije pandemije samo su rijetki razmišljali da u hotelskim sobama spavaju brojni stranci, da ljudi nepoznatog zdravstvenog stanja dodiruju kvake, pipe, daljinske upravljače... Danas je to glavna tema o kojoj se razmišlja. Kako će hoteli umiriti sumnjičavost gostiju o ispravnosti određenog mjesta?
Singapurski turistički ured predložio je inicijativu po imenu SG Clean koja uključuje sedam kriterija čistoće i sigurnosti, a koju bi svi njihovi hoteli trebali zadovoljiti kako bi dobili certifikat za poslovanje. Samo oni hoteli koji se budu pridržavali strogih pravila o čistoći i sigurnosnim protokolima dobit će zeleno svjetlo od SG Cleana.
Malezija je također počela implementirati sličan program po imenu Clean & Safe Malysia, a koji uključuje poseban nadzor čistoće hotela u toj azijskoj zemlji. Važno je naglasiti da će nadzor čistoće vršiti treća strana, odnosno osobe koje ne zapošljava hotel.
Mnogi se pitaju kako će izgledati smještaj u hotelima nakon pandemije koronavirusa. Turistički stručnjaci slažu se u tome da će promjene biti nužne.
Prevencija zaraze može se ostvariti već pri ulasku u hotel postavljanjem vrata sa senzorom za automatsko otvaranje bez diranja kvake ili nekog drugog dijela. Hoteli mogu postaviti na ulaz i portire sa svom zaštitnom opremom koji će otvarati vrata za goste te im nuditi sredstvo za dezinfekciju prije nego što krenu prema recepciji.
Maske i zaštitne rukavice vjerojatno će postati standardni dio uniforme hotelskih djelatnika, dok će boce sa sredstvom za dezinfekciju biti postavljene na svakom kutu hotela. Prostori će se brisati dezinfekcijskim sredstvom nakon svakog gosta – od sprava za vježbanje u hotelskoj teretani do stola u restoranu.
Hoteli bi mogli vršiti mjerenja temperature gostiju pri ulasku u hotel kako bi smanjili mogućnost zaraze. Više pažnje usmjerit će se na beskontaktno poslovanje. Očekuje se porast online usluga za check-in u sobe, korištenje digitalnih ključeva, mobilnih plaćanja i sličnih korisnih aplikacija.
Neki hoteli pripremaju uključiti napredne tehnologije u svoje poslovanje poput ultraljubičastog svjetla za eliminaciju bakterija, virusa i drugih mikroorganizama u sobama. Na raspolaganju je i dugotrajnije rješenje u vidu sredstva poput ACT CleanCoat, koji odbija bakterije i viruse s površina na koje se nanese.