1. Zobena kaša

Bitku s kolesterolom započnite odmah ujutro: umjesto energetskih bombi poput pečenih jaja sa špekom - pripremite zobenu kašu koja je prepuna topivih vlakana. Ova vrsta vlakana upija vodu u crijevima i omekšava stolicu. Jedna manja zdjelica zobene kaše ima otprilike 2 grama topivih vlakana što je otprilike 25 do 50 posto dnevnih potreba.

2. Plava riba

U prehranu ubacite više srdela, skuša i jadranske tune jer su ove ribe bogate omega 3 masnim kiselinama koje su odlične za vaše srce. Nutricionisti savjetuju konzumaciju barem dvaput tjedno. Za maksimalan učinak: ribu radije ispecite u pećnici uz minimalno masnoća, nego na tavi u dubokom ulju.



3. Orašasti plodovi

Harvard Medical School kaže da dnevni unos pedeset grama orašastih plodova poput kikirikija, badema ili oraha smanje razinu lošeg kolesterola za barem pet posto. Dakako, to se odnosi na nepržene i nezačinjene orašaste plodove, a ne industrijski dorađene grickalice koje vas masne i slane mame s polica trgovina.

4. Voćna fantazija
Topiva vlakna koja će vam pomoći da snizite kolesterol u krvi nalaze se i u brojnim voćkama. Jedite jabuke, grožđe, šumske bobice i citruse te tako smanjite opasnost od srčanih bolesti.

5. Izaberite grah
Evo vam sada i opravdanog razloga da uživate u grahu 100 posto! Grah je također odličan izvor topivih vlakana koji snižavaju kolesterol u krvi. Možete ga jesti samostalno – u vidu variva i salata, ili ga dodati drugim jelima kao ekstra zdravi dodatak. Slutimo početak grašnog vikenda! Dober tek...
 

Najlakši put do novih ideja za putovanja. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju