Kuhinje diljem svijeta čuvaju svoje tajne sočnog roštilja. Arapi i Grci uživaju u muhammari, namazu od pečenih paprika s orasima, maslinovim uljem i limunovim sokom. Često dodaju i sok od nara koji pruža osvježavajuću i slatku notu. Nemate li ga pri ruci, poslužite se balzamičkim octom ili žličicom neutralnog meda koju rastopite u cijeđenom limunu.

U Grčkoj je omiljen i tzaziki, osvježavajući spoj krastavaca, jogurta i češnjaka, a za bolju aromu dodaje se i usitnjeni kopar. Prije posluživanja dobro ga ohladite i uživajte u spoju lepinje, pečenog mesa i aromatičnog jogurta.

Osvježavajuće, ali slatkaste note pekmeza od luka čine ga idealnim kandidatom za ljutkaste mesne uštipke, pljeskavice ili burgere. Za temeljni recept poslužit će 500 g ljubičastog luka ili ljutike, 50 ml maslinova ulja, žlica maslaca, 50 g smeđeg šećera, sol papar i 1 dl crnog vina. Kako ga pripremiti, pogledajte ovdje.

Humus, popularni namaz od slanutka, sezamove paste (tahini), češnjaka, maslinova ulja i limuna mamac je za mnoge ljubitelje finih zalogajčića, a odličan je uz povrće ili meso sa žara. Ako vam dosadi klasični recept, isprobajte i humus na malo drugačiji način.

Humus - 1 (Foto: Gulliver/Thinkstock)

S Bliskog istoka dolazi i babaganuš, fini namaz od patlidžana i sezama, a recept potražite ovdje.

Muhammara – umak od pečenih paprika

Pecite 3 crvene paprike na 200 °C oko pola sata uz povremeno okretanje dok ne pocrne. Stavite ih u posudu, prekrijte čistom krpom pa ogulite i očistite od sjemenki kad se ohlade. Zgnječite ih u mužaru ili izmiksajte štapnim mikserom s 50 g krušnih mrvica, 1/2 žlice limunova soka, žličicom kumina, mljevene ljute paprike, 50 g sjeckanih oraha, žlicom soka od nara i 2 žlice maslinova ulja. Na kraju umiješajte sitno sjeckani češanj češnjaka.