1. Bademi

Nova studija je pokazala da uvrštavanje 40 grama dnevno ovoga ukusnog orašastog voća na jelovnik odraslih osoba povisuje razine esencijalnih masnih kiselina, vitamina E i magnezija na razinu dnevnih potreba. Uz to, bademi su zdravija alternativa nezdravim grickalicama poput čipsa.

2. Školjke

Morske školjke imaju najveću koncentraciju vitamina i minerala među svim životinjama. Imaju nisku kalorijsku vrijednost, sadrže dosta proteina, a povrh svega su ukusne. Šaka sirovih kamenica, primjerice, zadovoljava dnevnu potrebu za željezom, dok dagnje pružaju trodnevnu 'zalihu' manganom.

Školjke su bogate omega 3 masnim kiselinama zbog čega se nameću i kao prave saveznice zdravlja srca i mozga. Pune su vitamina D, minerala bakra, magnezija i fosfora, pa ih bi ih bilo dobro uvrstiti na jelovnik barem jednom tjedno.

Jastog je ultimativna gastro poslastica (Foto: Stockfood)



3. Kvinoja

Ova jeftina namirnica praktički može zamijeniti cijelu tabletu multivitamina, a od nje možete pripremiti i ukusan desert. Bogata je prehrambenim vlaknima i esencijalnim masnim kiselinama, pa ne čudi što su je Inke nazivale žitaricom bogova (iako ona tehnički spada u porodicu pseudocerealija).

Dobar je izvor folata, mangana, magnezija, željeza, bakra, fosfora i cinka. Ima više antioksidansa i od brusnica, te ju karakteriziraju anti-upalna svojstva. Želite li ojačati njene moćne karakteristike 'skuhajte' je u povrtnom temeljcu, umjesto u običnoj vodi.

Isprobajte salatu od kiselog zelja i jabuke (Foto: Stockfood)



4. Fermentirano povrće

Povrće koje je podvrgnuto prirodnom procesu fermentacije kao što je to slučaj s kiseljenjem kupusa prepuno je hranjivih tvari. U procesu 'kiseljena' povećavaju se količine vitamina C u namirnici, svih vitamina B kompleksa te esencijalnih masnih kiselina.

5. Alge

Oni koji ne jedu hranu životinjskog porijekla, znaju da su alge jedini preostali i poznati izvor vitamina B-12 u prirodi. Uz to su bogate vitaminima A, K, C i E te prehrambenim vlaknima. Poznate su po svojim anti-upalnim svojstvima, ali i kao moćna namirnica koja podupire izvlačenje teških metala iz organizma.