Vjerojatno vam se dogodilo da ste negdje vidjeli objavu o jeftinim aviokartama za neku destinaciju, no kada ste ju i sami potražili, ona je bila skuplja nego što je bilo navedeno. Ili ste pretraživali karte i bila je navedena jedna cijena, a za nekoliko dana ona je porasla? Zašto se to događa? Nekoliko je mogućih razloga...

Popunjenost aviona

Ono prema čemu se sigurno mijenja cijena karte jest popunjenost mjesta u avionu. Na početku puštanja leta u promet, karte imaju određenu cijenu (različitu za različita mjesta u avionu), koja se onda mijenja ovisno o popunjavanju. Ako se brzo popunjava, moguće da cijena leta raste, ako se ne popunjava, dogodit će se pad cijena. Jednostavno je: ako avion nije popunjen, cijene će pasti. Ako je, cijene će se povisiti. Prateći kupnju karata, aviokompanije prilagođavaju svoje cijene.

Datum i vrijeme putovanja

U datumima kada se pretpostavlja veća mogućnost putovanja, jasno je da će aviokompanije povisiti svoje cijene. Božić, Uskrs, razni praznici ili ljetni mjeseci pravi su primjer. Osim toga, što se više bliži datum putovanja, vjerojatnost je da će cijene biti veće pod pretpostavkom da se let popunjava. Za najpovoljniju kupnju karata postoje razna predviđanja, a svima je zajedničko da s kupnjom ne treba žuriti, ali ni previše čekati željeni datum polaska.

Izračuni i pretpostavke aviokompanija

Svaka kompanija vodi statistiku po dobu godine, datumu i dobu dana kada je kakav interes za koju destinaciju i koristeći te podatke unaprijed otprilike određuje cijene, koje se onda mijenjaju ovisno o prosječnom broju rezervacija.

Postoje mnoge tvrdnje da stranice koriste kolačiće da bi saznali interese za određenu destinaciju i pri tom povećali cijenu, no Skyscanner, najpoznatija platforma za pretraživanje svih letova ogradila se od toga i na svojoj stranici objasnila da cijena karata ovisi izričito o cijenama koje je predvidjela aviokompanija.  

Najlakši put do novih ideja za putovanja. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju