Sigurnost putnika u zrakoplovnom prijevozu gotovo je u potpunosti u rukama osoblja, tako da piloti na komercijalnim letovima moraju poštivati određene stvari, ali na mnoge mogu i utjecati.
Primjerice, piloti najčešće mogu birati i kopilota s kojim bi htjeli letjeti, a na izbor im je uvijek i osoba s kojom nikako ne žele dijeliti kokpit. Ipak, neka pravila nikako ne smiju prekršiti, a jedno od njih govori kako pilot i kopilot prije leta ne smiju jesti istu hranu.
Iako se pravilo na prvu može činiti čudnim, za njega postoje jako dobri razlozi, a oni su, naravno, sigurnosne naravi. Na primjer, ako nešto pođe ukrivo s obrokom jednog pilota i on se otruje hranom, drugi pilot neće doživjeti istu sudbinu te će moći preuzeti upravljanje zrakoplovom.
Važno je nadodati kako ta praksa nije propisana zakonom, ali je u pravilu donose same avionske kompanije kako bi što bolje zaštitile svoje putnike. Također, pilotima se savjetuje i izbjegavanje određene hrane prije leta, poput sirove ribe.
Trovanje je hranom na letovima rijetkost, ali zabilježeni su neki slučajevi. Najpoznatiji je onaj iz 1982. godine, kad se pokvarenim pudingom otrovalo čak 10 članova posade uključujući pilota i kopilota, a da stvar bude gora, riječ je bila o prekooceanskom letu New York – Lisabon. Ipak, čak i tada piloti su zadržali pribranost i uspjeli se vratiti u Boston, a s obzirom na današnju praksu konzumiranja hrane prije leta, gotovo je nemoguće da se oba pilota otruju hranom.