Tunel Mala Kapela najduži je cestovni tunel u Hrvatskoj. Nalazi se na autocesti A 1, a probijen je kroz Malu Kapelu, planinu na sjeveru Like, između Modruša i Jezerana. U cijelosti je otvoren za promet 2009. godine, dok se od 2005. prometovalo samo jednom cijevi.
Desna cijev tunela duga je 5780 metara, a lijeva 5 821 metar (i nešto). Tunel Mala Kapela dulji je stotinu i jedan metar od Sv. Roka i osamsto metara od tunela Učka, koji je prije izgradnje ova dva tunela bio najduži u Hrvatskoj.
Gomila eksploziva i vrhunska oprema
Sjeverni ulaz (u lijevu cijev) tunela Mala Kapela nalazi se na nadmorskoj visini od 562 metra, a južni 575. Tunelske su cijevi međusobno razmaknute 25 metara i spojene sa 6 prolaza za vozila i 14 za pješake.
Tunel Mala Kapela - 4 (Foto: Pixsell / Kristina Stedul Fabac)
Tunel Mala Kapela opremljen je sustavom za nadzor i upravljanje prometom, sustavom svjetlosne signalizacije i sustavom radiodifuzije i kada je izgrađen bio je najsuvremeniji centar za održavanje i kontrolu prometa na svijetu.
U tunelu se ne prekida ni radio mi mobilni signal, a obje tunelske cijevi su opremljene ventilacijom, znakovnom signalizacijom, spomenutim izlazima u slučaju nužde i proširenjima za zaustavljanje u hitnim slučajevima.
Tunel Mala Kapela sigurno je bio jedan od zahtjevnijih objekata za izgradnju na autocesti Zagreb – Split. Gradio se tri godine, koštao je 80 milijuna eura, a za probijanje ovog tunela i sv. Rokla potrošeno je dvije tisuće tona eksploziva.
Čudo gradnje: Grad u oblacima koji su stanovnici napustili zbog epidemije i za koji nitko nije znao stoljećima
+2