Prije nekog vremena pisali smo o tome kako su kritike gostiju potaknule jedan zagrebački restoran da se popravi. Nakon „pobune“ zbog toga što je Umami maknuo s jelovnika omiljene specijalitete, restoran je poslušao kritike, vratio jela i povećao promet.
No nisu svi primjeri internetske demokracije tako blistavi. Uz nepresušne izvore pohvala i pokuda kao što su Facebook, TripAdvisor i Google recenzije, ponekad je teško ostati hladne glave.
Situacija koja trenutačno trese i zabavlja forumaše jest ona zadarskog restorana čiji si je vlasnik dao oduška pa je po komentarima o lošim ćevapima i ajvaru udario vrijeđati kako zna i umije, najčešće po nacionalnoj osnovi.
Sudeći prema otrovnim dosjetkama, ponosni Hrvat ne ljubi baš ni Bosance, ni Indijce, a čini se da se bavi poslom koji ga više frustrira nego veseli. Neki kažu da je pukao, drugi da ga provocira konkurencija koja mu namjerno ostavlja „mine“ na Googleu.
Reakcije forumaša i onih koji komentiraju na društvenim mrežama uvrede iz zadarskog restorana su podijeljene – neki toplo pozdravljaju to što se zauzima za sebe, dok drugi takav način smatraju bezobraznim i promašenim.
Restoran (Foto: Unsplash)
No nije to takav prvi slučaj u Hrvatskoj. Sjetimo se, prije dvije godine pizzerija Doomsday iz Dugava vodeći se parolom no bullshit, just pizza podigla puno prašine. Bez dlake na jeziku kritikama su se narugali komentarima poput „Tko te tjera da naručuješ kod nas“ ili „Glavno da si ti pametna, a svađaš se s pizzerijom na internetu. Odi se malo pregledaj kod stričeka doktora“ .
Nakon dinamičnih postova osvanuo je onaj u kojem Doomsday piše o tome kako im je stručnjak za društvene mreže završio u komuni, ali da su im pizze i dalje prebrutalne. Dok se ekipa dobro zabavljala odgovarajući na komentare, dio gostiju se uvrijeđen prebacio na druge izvore dostave.
Dok većina ugostitelja ne odgovara na komentare, ni pozitivne ni negativne - neki se trude pružiti feedback, a pritom su ponekad i duhoviti.
Tako primjerice Sexy Cow iz Splita na pritužbu o vlasi kose pronađenoj u wrapu odgovara kako nikada neće razumjeti ljude koji pojedu cijelu porciju, a onda se tuže.
I Pikanterija je također na TripAdvisoru zadržala vedar duh. Nakon što se Kristiana požalila na veganske sendviče i savjetovala potencijalnim gostima da radije odu na falafel preko puta, izrazili su zadovoljstvo njezinim komentarom jer su konačno dobili kritiku nakon silnih pohvala i 5 zvjezdica koje je ostavila većina gostiju. Dodali su i kako bi Kristiani bolje bilo da, kad već troši vrijeme, otiđe na stranicu konkurencije i njima podigne prosjek ocjena, umjesto da daje negativne ocjene i komentare Pikanteriji.
Hrana (Foto: Getty Images)
Fish Bar El Pulpo u Dubrovniku također nije jedan od onih koji će se „poklopiti ušima“ i nadati najboljem. Pokudama na TripAdvisoru u rukavicama savjetuju kritičarima da ne pretjeruju, kao i to da nije restoran precijenjen, nego da je gost taj koji je precijenio sam sebe.
Suprotno imenu restorana, To je tako ne prihvaća mirno kritiku, osobito onu zbog koje padnu za 5 mjesta na ljestvici najboljih te gošću koja se pobunila jer se nekoliko puta vraćala u restoran, a osoblje joj je svaki put kazalo neka dođe kasnije.
Vlasnica restorana upozorila je gošću neka pripazi kad će pisati kritiku za neki drugi restoran jer svojim riječima utječe direktno na njihov posao i egzistenciju.
Parižaninu kojem se nije svidjela hrana, a ni osoblje u Mistu iz restorana su odgovorili na hrvatskom pa neka si sam prevede kako zna i umije: „Svatko ima pravo na svoje mišljenje. Iako je Vaše dosta čudno s obzirom da ste prvi koji ovako nešto misle. Želim Vam ugodan nastavak boravka u Splitu.“
U konobi Lučac gost se pak potužio na hobotnicu koja nije dobro očišćena, kao i da su mesne okruglice preskupe za to što se dobije na tanjuru. Iz restorana su mu odgovorili da ne vide u čemu je problem. Okej, izgleda da je chef zaboravio izvući zub hobotnice, ali to nije tako velika stvar - da mu se uistinu jelo nije svidjelo, trebao je reći pa bi dobio novo.
Iako gost nije uvijek u pravu, korisno je odgovarati na komentare hladne glave ili prepustiti stručnjacima da se bave društvenim mrežama kako internetske platforme za reklamu ne bi postale izvor frustracije.