I vrapci na grani znaju da je Indija zemlja u kojoj vlada šarenilo u svakom smislu. Vrijeme je relativan pojam, a infrastruktura se mijenja iz kvarta u kvart. Fotografije indijskih vlakova obilaze svijet, nekad brže nego što ti vlakovi uopće putuju, a sve zbog nevjerojatnih prizora gužvi koje nekad vladaju u njima.
Evo nekoliko zanimljivosti koje možda niste znali o indijskim vlakovima, peronima i željeznici, a možda avanturistima pobude želju da ih i sami isprobaju.
Chennai-Rameswaram ruta smatra se jednom od najopasnijih na svijetu
Pruga koja povezuje indijske gradove Chennai i Rameswaram, popularno hodočasničko odredište, uključuje i prijelaz preko mosta dugog 2.3 kilometra. Željeznički most podignut je 1914. godine a ispod njega mogu prolaziti brodovi. No, dijelovi željeznice često su poplavljeni, a snažne morske struje ponekad prisiljavaju vlak na vrlo sporu vožnju. Nenavikli turisti često se izbezume od straha, no na kraju ipak sve prođe dobro.
Najdulji put dug je preko 4 000 kilometara
Takozvani Vivek Express koji prometuje između Dibrugarha i Kanyakumarija, odvest će vas na avanturu dugačku 4 286 kilometara. To ga čini najduljom rutom u Indiji, a vožnja traje 82 sata i 30 minuta. Kašnjenja nisu uračunata.
Kad smo kod kašnjenja…
Prigovaranje na kašnjenje vlakova nije specifično samo za jednu državu. Čak i brojne razvijene europske zemlje imaju problema s kašnjenjem vlakova, ali u Indiji kao da žele srušiti sve rekorde.
Na indijskim forumima postoje čitavi podforumi posvećeni kašnjenju vlakova gdje korisnici stavljaju fotografije odgođenih polazaka ili dolazaka. Nekad je u pitanju samo par sati, a nekad i po 23 sata i 54 minute! Jedan dan života proveden na kolodvoru – filmski.
Najnepouzdaniji vlak
Evo odmah konkretne informacije da znate kako umanjiti šanse za kašnjenje. Jednostavno nemojte koristiti Guwahati-Trivandrum Express. Nosi titulu najnepouzdanijeg u zemlji, s prosjek kašnjenja po vožnji mu je 10 do 12 sati.
Najskuplji vlak u Indiji
Maharajas' Express luksuzni je vlak koji se ubraja u najskuplje u cijeloj Aziji. Tijekom osam dana vožnje, ovim vlakom obići ćete najveće atrakcije poput Taj Mahala i hramova Khajurahoa. Prepoznat ćete ga i po luksuznoj vanjštini, a ovo „fensi“ iskustvo koštat će vas između 800 i 2 500 dolara – dnevno!
Vlak s najviše stajališta
Vlak Howrah-Amritsar na svom putovanju staje čak 115 puta. Prate ga Delhi - Howrah Janata Express sa 109 stajanja i Jammu Tawi - Sealdah Express s 99 stajanja.
Stanica s najduljim imenom?
Venkatanarasimharajuvariipeta. Dok čovjek to izgovori, vlak mu već pobježe.
Protivno mitovima, ljudi ne vise s vlakova u vožnji
Vjerojatno ste već naletjeli na brojne fotografije vlakova na kojima su ljudi okačeni po njemu kao u lunaparku. Možda ste mislili da je riječ o Indiji, ali Indijac bi vas na to uvrijeđeno opomenuo: „Samo zato što smo Indijci ne znači da se vješamo po vlakovima kao Tarzani. Pf, koje predrasude! To rade u Bangladešu!“