Kada je krajem 19. stoljeća inženjer Carl Ritter von Gheg iznio svoj plan o planinskoj željeznici koja bi savladala Alpe, njegovi kolege mislili su da se šali. Preslaba lokomotiva u kombinaciji s velikim nagibom ideji nikako mu nisu išli u prilog. Tada se željeznica preko prijevoja Semmering koji se uzdiže na 965 metara smatrala nemogućom misijom, a godinama nakon što je Carl svoj san pretvorio u stvarnosti taj se poduhvat smatrao ogromnim uspjehom.

Semmeringbahn se gradio od 1848, do 1854. godine, na teškom planinskom terenu, s velikom visinskom razlikom i standardnim rasponom tračnica. Kako bi se prilagodile zahtjevnoj trasi, promijenio se i dizajn lokomotiva.

Kada je bila dovršena, željeznička pruga ponosno je zavijugala predivnim krajolikom i na svojem putu prolazila kroz 14 tunela, 16 vijadukta, više od 100 mostova. U izgradnji je sudjelovalo oko 10 tisuća muškaraca i žena, a 1998. godine i UNESCO je upisao željeznicu na popis svjetske baštine. Semmeringbahn je tako, sa svojih 41 km bio jedan od najvećih podviga pionirske faze izgradnje planinskih željeznica, a toliko je stručno izrađena da se koristi i danas.

Ljubitelji tunela, mostova i planinske panorame i danas uživaju u vožnju vlakom od Gloggnitza do Mürzzuschlaga, a ljepotama se možete diviti i ako iz Beča vlakom krenete u Graz ili Klagenfurt. Gdje god da se ukrcate, dočekat će vas spektakularan krajolik, a duž puta se nalaze i brojne mogućnosti za aktivnosti u prirodi.

Slavonski zen: 10 vikend-ideja za resetiranje u brdima i dolinama na istoku Lijepe Naše Planinarski dom Jankovac Papuk - 4 Adrenalinski park Duboka, Papuk - 1 +9 Park prirode Papuk

Najlakši put do novih ideja za putovanja. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju