Rijetko se koja građevina može pohvaliti tolikim pozitivnim utjecajem na okolno područje kao što se to može pohvaliti Krčki most. Da je to doista tako govori činjenica kako je otok Krk jedan od rijetkih otoka na koje ljudi dolaze živjeti, umjesto da odlaze s njega.

Sada već davne 1980. godine, točnije 19. srpnja, pušten je u promet Krčki most, graditeljsko čudo svog doba. To je bio jedini dan kada je ovim mostom, istina u slavljeničkoj povorci, odjednom prešlo oko 25 tisuća ljudi. Mnogi kažu da je toga dana ovaj otok zapravo prestao biti otok, a rijetki se sjećaju vremena kada mosta nije bilo. Krčki most je svojevrsni svjetski rekorder, iako po rasponu lukova onaj kineski nema Wangxian Yangtze nema konkurenciju, poznavatelji gradnje mostova kažu da je Krčki most izgrađen konvencionalnom metodom te je zbog toga u prednosti.

Impresivne brojke mosta ne staju ovdje. Pretpostavlja se da je u prvih 36 godina preko mosta prešlo preko 37 milijuna vozila, pomnožili se to s prosjekom od dva putnika po vozilu dolazi se do stvarno impresivne brojke putnika. Isto tako je impresivna brojka vozila koja u jednom danu, tijekom ljetne špice, pređe preko mosta – oko 30 tisuća vozila. Iako je most poprilično protočan ima jedan pomalo banalan razlog zbog kojeg dolazi do kolona ispred njega. Taj razlog je što se sa njega pruža predivan pogled, a skoro svaki vozač uspori kako bi mogao barem malo uživati u tom pogledu i tako utječe na protočnost prometa na mostu stvarajući iza sebe kolonu.

Krčki most zahtjeva stalni monitoring i održavanje zbog svoje osjetljivosti. Glavni i osnovni problem mosta su jaka bura, zbog koje zna često biti zatvoren te sol koja ga nagriza. Zbog toga ga treba stalno održavati i njegovati, da bi mogao doživjeti i sljedećih 36 godina.

Da je most žila kucavica za otok Krk i od njegove životne važnosti govore i ove brojke. Naime prije otvaranja mosta 1971. godine otok je brojao samo 13 110 duša, da bi popisom stanovništva iz 1991. podaci pokazali da je broj stanovnika porastao na 16 402. Posljednji popis stanovništva govori da broj stanovnika i dalje raste te je 2011. godine dostigao brojku od 19 383 stanovnika.

Ima jedna zanimljiva činjenica da se do otoka ne mora doći nužno preko mosta, može se i kroz sami most. Unutar konstrukcije mosta ugrađene su cijevi jadranskog naftovoda i vodovodne cijevi kojima se otok opskrbljuje pitkom vodom.

Za Krčki most naplaćuje se mostarina, osim ako ste stanovnik samog otoka. Za I. skupinu vozila cestarina je 35 kn, II. 46 kn, III. 81 kn, IV 138 kn.
 

Najlakši put do novih ideja za putovanja. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju