Filteri, kadrovi i fotomontaže u samo nekoliko klikova pretvaraju neuglednu realnost u kraljicu ljepote, što ponekad zadaje glavobolju putnicima koji su potrošili ušteđevinu kako bi otputovali na drugi kraj svijeta i zatim se razočarali količinom smeća ili potpuno drukčijim ugođajem.
Nisu ni turističke agencije toliko lude da na svoje stranice stave realne prikaze popularnih destinacija jednostavno zbog toga što nitko tamo ne bi poželio putovati. Teško je povjerovati da ćemo u bilo kojem putničkom katalogu vidjeti kadar u kojem Taj Mahal okružuju smeće i gomila majmuna, Sagradu Familiju u oblaku smoga ili piramide obavijene dimom od zapaljenih otpadaka.
To što nešto nije kako smo zamislili ne znači da nećemo otputovati ili prestati istraživati sve ljepote svijeta, ali je dobro imati na umu da se realnost može razlikovati od očekivanja – što osobito vrijedi za razvikane destinacije. Pogledajte u našoj galeriji neke od primjera.