Slasno zimsko voće koje sadrži samo 60 kalorija na 100 grama obiluje vlaknima koja održavaju zdrav probavni sustav. Zdrava probava znači optimalnu opskrbu tijela hranjivim tvarima, vodom i elektrolitima, koji utječu na stanje čitavog organizma.

Zahvaljujući vitaminima i mineralima koje sadrži kivi ima čitav niz blagotvornih djelovanja na organizam. Za pripremu jela s kivijem izbjegavajte one koji su sasvim tvrdi na dodir jer nisu dovoljno zreli. S obzirom na to da dozrijevaju stajanjem na sobnoj temperaturi, možete i pričekati nekoliko dana dok ne postanu slatki i sočni. Ovdje možete pogledati trik kojim ćete oguliti kivi u trenu.

U voćnim salatama kivi je klasik, ali lako ćete ga iskoristiti i ako ga izmiksate s drugim omiljenim voćem ili povrćem u smoothieje. Omiljen je i u voćnim desertima, džemovima, pa čak i kao sastojak likera.

Za jači imunitet
Kiviji su prava riznica vitamina C, koji se preporučuje za jači imunitet te borbu protiv prehlade i gripe. Na 100 grama kivi sadrži čak 150 posto preporučene dnevne količine.

Blagotvoran za sportaše
Niska razina kalija može usporiti mnoge tjelesne funkcije, uključujući i probavni sustav, preskakanje srca i grčeve u mišićima. Jedan od rizika za porast krvnog tlaka jest neravnoteža elektrolita, a najčešće se radi o povišenoj razini natrija te premalo kalija. Kivi je dobar izvor kalija koji nam je neophodan za život. Sportašima se osobito preporučuje jesti hranu bogatu kalijem kako bi elektroliti vratili u ravnotežu nakon vježbanja.

Kivi Kivi (Foto: Stockfood)

Potiče mršavljenje
Poteškoće u probavi proteina oslabljuju imunitet, usporavaju probavu, vode do nakupljanja štetnih tvari, zatvora i viška kilograma te ubrzavaju starenje. Kivi sadrži enzime koji razgrađuje proteine u aminokiseline, a imaju i laksativno djelovanje pa potiču rad crijeva i vraćaju ih u ravnotežu.

Štiti od raka
Kivi obiluje fitonutrijentima, ondosno antioksidansima koji štite od slobodnih radikala koji oštećuju stanice. Antioksidansi iz kivija štite organizam od razvoja raznih oblika tumora.

Za zdravu i lijepu kožu 
Zbog ubrzanog načina života, stresa i nepravilne prehrane brojni ljudi ima blago ili vrlo kiselo stanje organizma što izaziva brojne bolesti. Kisele namirnice poput kivija ili limuna ne pridonose kiselosti nego poželjnoj pH-vrijednost. Stoga se kivi preporučuje kao blagotvorno voće zahvaljujući kojemu se organizam vraća „u zonu“, odnosno kao zaštita od raka i štetnih promjena na koži.

9. Kivi 9. Kivi (Foto: Getty Images)

Zdravi bubrezi
Bubrezi svakodnevno čiste krv, ali kako godine prolaze, netopljive soli mogu dovesti do bubrežnog kamenca. Manji bubrežni kamenci uglavnom izlaze iz tijela, ali veći mogu izazvati bolne komplikacije. Prehrambene navike uvelike utječu na razvoj bubrežnog kamenca, a između ostalog preporučuje se uzimati dovoljno kalija, koji sadrži upravo kivi.

Dobar vid
Osim mrkve, i kivi pozitivno utječe na zdravlje očiju zahvaljujući luteinu i zeaksantinu, moćnim karotenoidima koji štite mrežnicu i leću od oštećenja. Čuvari očiju sprečavaju rizik od nastanka mrene i makularne degeneracije

Bolje od lazanja? Recept za složenac s pršutom i gljivama Lazanje Lazanje Lazanje +0 Lazanje

Najlakši put do novih ideja za putovanja. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju