Najveća pariška znamenitost idućih 15 godina bit će u rekonstrukciji. No, ne morate brinuti, ovo ne znači da se čitavo to vrijeme nećete moći popeti na Eiffelov toranj, jer će se rekonstrukcija odvijati postepeno.

Radit će se na poboljšanju sigurnosti, zaklona od snijega i kiše za posjetitelje koji čekaju u redovima, modernizaciji liftova i 2. kata te smanjenju redova za posjetitelje zahvaljujući novim prijamnim prostorima i boljem upravljanju gomilom.



Ove najave stigle su istovremeno kada se Pariz prijavljuje za domaćina Olimpijskih i Paraolimpijskih igara 2024. te za domaćina Svjetske izložbe (World Expo) 2025.

Eiffelov toranj izgrađen je 1889. za Svjetski sajam (World Fair) i trebao je ostati samo privremeno, no pretvorio se najveću parišku atrakciju. Izdržao je ovako dugo zahvaljujući redovnim renovacijama, a ova koja slijedi jedna je od najvećih.

Prethodna velika rekonstrukcija odvijala se 1981. kada je cilj bio smanjiti težinu tornja za 1000 tona. Naime, tijekom vremena u tornju je otvoren restoran koji je dodao na težini pa je to utjecalo na strukturne deformacije. I tada su se renovirali liftovi, stube i radilo se na poboljšanju sigurnosti.

1889.

Toranj je otvoren i bio je opremljen s trobojnim lampicama, plavom, bijelom i crvenom, a signal se mijenjao svakih 90 sekundi. Tako su se testirale kočnice liftova tako što su se rezali njihovi metalni kablovi. Srećom, radile su rezervne kočnice i tisuće lampica osvjetljivalo je toranj.

1900.

Postavljeni su novi liftovi koji su vozili 10 puta u satu i mogli su prevesti 40 putnika.



1914.


Toranj je tijekom Prvog svjetskog rata bio zatvoren.

1937.

Arhitekt André Grasset izgradio je najveći svjetski luster koji je visio ispod prve platforme tijekom Izložbe umjetnina i tehnika. Luster je bio sastavljen od 10 kilometara šarenih fluorescentnih tuba povezanih s 30 projektora koji su bili upereni prema nebu.

1941.

Tijekom Drugog svjetskog rata Eiffelov toranj bio je zatvoren.

1957.

Nakon požara koji je izbio na vrhu tornja moralo se krenuti u rekonstrukciju za popravak štete, koja je trajala godinu dana. Postavljena je nova platforma i oprema za prijenose uživo, koji su omogućili 3 radijske i televizijske postaje da emitiraju svoj signal.

1965.

U sjevernom dijelu instaliran je novi lift koji može prevoziti 100 putnika.

1969.

Na prvoj razini postavljeno je klizalište.



1981
.

Rekonstrukcija kojom se planiralo smanjiti težinu tornja za 1000 tona.

1982. – 1983.

Na trećoj razini postavljene su dvije platforme. Na jednoj su postavljeni stolovi koji pokazuju udaljenost prema drugim gradovima, a na drugoj otvorena terasa s pogledom u ured Gustavea Eiffela. Dodan je i novi lift, koji je u satu mogao prevesti do 1700 ljudi.

1995.

Na redu je bilo 17. krečenje. Svakih 7 godina, radnici na toranj nanose 60 tona boje, a cilj je sačuvati strukturu željeza i čelika.

2000.

Za proslavu novog milenija toranj je dobio 20 tisuća lampica, koje su instalirane jedna po jedna. I danas možete uhvatiti show naizmjeničnih svjetala, 5 minuta svakog sata tijekom večeri.

 

Najlakši put do novih ideja za putovanja. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju