I dok je zbog korone dobar dio svijeta stao, Šveđani su nastavili živjeti bez nekakvih prevelikih restrikcija i odlučili se na drukčiji pristup u borbi protiv virusa. S obzirom na taj odabir, nije ni čudo da i dalje planiraju razvoj putničkih usluga, a novost je širenje mreže noćnih linija vlakova kako bi se i na taj način još bolje povezali s ostatkom Europe.
Naime, od 2022. godine Šveđani planiraju uvođenje noćnih linija koje će još dodatno povezati zemlju s Njemačkom i Belgijom. Nove linije vodit će do Hamburga i Bruxellesa te će na taj način biti omogućena bolja povezanost sa središnjom Europom i Velikom Britanijom.
Ranije ove godine bile su najavljene noćne linije za Kopenhagen i Köln, no planovi su se ipak nešto izmijenili. Trenutačno švedski noćni vlakovi voze na lokalnim linijama, ali naravno, i prema susjednoj Norveškoj.
Švedska je prva zemlja začetnica pokreta "flygskam", koji apelira na putnike da razmisle o alternativnom vidu kretanja s obzirom na negativan utjecaj koji letenje ima na okoliš.
Putovanje vlakom znatno manje zagađuje, ali pojavom mnogih niskobudžetnih avioprijevoznika, ljudi su ih počeli koristiti i za kraće izlete prije vlakova.
No čini se i da se noćne linije vlakova vraćaju, čemu u prilog govori i linija pokrenuta ove godine, koja spaja Prag i našu Rijeku te dovodi Čehe na Jadran. Vlak je itekako komforan, a broj prodanih karata je, s obzirom na cijelu situaciju, itekako nadmašio očekivanja. Najavljene su tako i neke druge noćne linije, pa bi se noću uskoro moglo putovati od Bruxellesa do Beča.
Sljedeće godine planira se još jača promocija putovanja vlakom diljem kontinenta, a postoji i ideja izgradnje brze mreže vlakova koja bi spajala europske glavne gradove.