Italija je zemlja prekrasnih krajolika i odlučite li je upoznati kroz vožnju vlakom, nećete pogriješiti. Unutrašnjost zemlje ima razgranatu željezničku mrežu, ali imajte na umu da vlakovi nerijetko kasne i zato trebate biti fleksibilni i opušteni tijekom putovanja.
Prva željeznička pruga u Italiji izgrađena ie 1839. između Napulja i Porticija. U međuvremenu su u 20. stoljeću izgrađene brojne moderne i brze linije vlaka poznate kao DD (diretissime), ali neke linije još uvijek prrometuju istom brzinom kao i prije 150 godina i označavaju se s LL (linea lenta).
Prednost DD linija je u tome što ćete brzo stići od jednog do drugog odredišta, ali LL linije omogućavaju vam uživanje u sanjarskim romantičnim krajevima predivne Italije.
1. Milano - Venecija
Na ovoj se relativno kratkoj ruti nalazi nekoliko gradova koje jednostavno ne smijete propustiti kao što su Verona, Vicenza i Padova. Sve su to gradovi bogate povijesti i kulture. Najspektakularniji dio ovog putovanja je ulazak u Veneciju preko mosta iz 19. stoljeća.
Ovo putovanje traje oko dva i pol sata, linije su česte a karta košta oko 500 kuna. Sat vremena sporija varijanta sa stajanjem u Veroni stoji 300 kuna manje.
Milano - 5 (Foto: Getty Images)
2. Venecija - Firenca
Definitivno postoje brži načini za stići u Firencu iz Venecije od spore linije vlaka. Ono što vlak nudi je mogućnost stajanja i razgledavanja Ferrare, Bologne i Prata te upoznavanje prekranse pokrajine Emilije - Romagne prije dolaska u romantičnu Firencu. Prepoznat ćete da ste u Toskani kada kroz prozor uočite drvorede čempresa.
Direktni brzi vlak putuje oko 2 sata i stoji oko 450 kuna dok sporo putovanje traje između 3 i 5 sati i znatno je jeftinije, oko 200 kuna.
3. Firenca - Rim
Na ovom putovanju proći ćete kroz Arezzo, Cortonu, Montepulciano i Orvieto, gradove u kojima možete pijuckati fino vino, grickati domaće sireve i tjestenine te uživati u mirnoj i polaganoj atmosferi koju ovi gradići nude.
Za brzi dolazak do Rima trebat ćete izdvojiti između 250 i 900 kuna ali će taj put trajati vrlo kratko, oko 1 sat. Lokalnim linijama putovat ćete oko 5 sati a koštat će vas, sad već standardnih - 200 kuna.
4. Rim - Palermo
Ova je vožnja nešto duža ali je pravi doživljaj jer tijekom putovanja od gotovo 12 sati vlak se u jednom trenutku ukrca na brod! Putnici mogu ostati u vlaku ali se mogu i prošetati po trajektu.
Vlak prolazi kroz pokrajine Lazio, Kampaniju, Basilicatu i Kalabriju, a iz njega puca pogled na Napuljski zaljev i Vezuv te kasnije i plava morska bespuća.
Postoji i opcija noćnog putovanja sa spavaćim vagonima. Ukoliko rezervirate putovanje dosta unaprijed, moete uhvatiti karte već od 300 kuna.
5. Cinque Terre: Levanto - La Spezia
Ukoliko vam se prošla ruta učinila malo prezahtjevnom, možete odabrati ovu kratku liniju vlaka koja nudi prekrasne poglede na more. Cinque Terre zapravo je naziv za 5 obalnih gradića - Monterosso al Mare, Vernazza, Corniglia, Manarola i Riomaggiore. Svih 5 su proglašeni UNESCO - vom svjetskom baštinom.
Ova kratka ruta traje samo oko 20 minuta i košta 100 kuna. iskoristite česte linije vlaka za silaženje na stanicama i obilaženje ovih pitoresknih gradića.
Cinque Terre, Italija - 3 (Foto: Getty Images)
6. Južna Apulija: Bari - Otranto ili Bari - Galipoli
„Peta Italije“ puna je iznenađena i teško ju je razgledati odjedanput. Preporučamo da putovanje započnete u Bariju, lučkom gradu s mnogo željezničkih stanica (tako da morate dobro provjeriti s koje kreće vaš vlak). Iz njega se zaputite u Alberobello, selo s karakterističnim bijelim stožastim kućicama. Nakon njega posjetite drugi dragulj, Locorotondo, koji arhitekturom podsjeća na Nizozemsku više nego na Italiju.
Jugoistočno se smjestio Ostuni, srednjovjekovni labirint uskih uličica poznat i kao „La citta bianca“ (tj. „Bijeli grad“). Samo sat vremena kasnije stići ćete u Lecce, barokni grad na samo „peti“ Italije. Putovanje završite u jednom od obalnih gradova, Otrantu ili Galipoliju.
Tijekom putovanja uživajte u pogledu na drva maslina kojih samo u Pugliji ima oko 60 milijuna. Ova su putovanja uglavnom kratka i koštaju oko 100 kuna ali se pripremite na starije vlakove koji često nemaju klimu.