U vinu je istina. Tako kaže stara izreka, a kakvu istinu pričaju hrvatski potrošači ovog popularnog alkoholnog pića doznao je magazin Ja TRGOVAC i agencija Hendal putem anketnog upitnika na nacionalno reprezentativnom uzorku građana Republike Hrvatske starijih od 16 godina.
Dobivene rezultate potom su usporedili sa sličnim istraživanjem koje je provedeno tijekom 2020. godine.
Čak 83 posto građana pije vino, što je dva posto manje nego prije četiri godine. Svaki peti građanin Hrvatske pije vino barem jednom tjedno – takvih naime imamo 20 posto, što je za 1 posto manje nego u prethodnom istraživanju, dok je za 2 posto porastao broj onih koji vino piju barem jednom mjesečno pa ih sada imamo 22 posto.
Porast ljubitelja rosea
Da vino piju samo u posebnim prilikama kaže 19 posto ispitanih građana, a 17 posto je onih koji kažu da vino piju rijetko.
Kada je riječ o vrsti vina koju najčešće piju preferencije su dosta jednako podijeljene. Tako je bijelo vino prvi izbor za 46 posto konzumenata vina, što je 2 posto više nego 2020., dok crno vino ima 42 posto poklonika ili 6 posto manje. Dio konzumenata crnog vina prebacio se na rose pa ovo vino sada preferira ukupno 11 posto ili 4 posto više konzumenata.
Domaća vina su neprikosnovena po svojoj popularnosti jer četiri od pet ispitanika koji piju vino kažu da više vole domaća vina. Njih je, naime, 80 posto i to je 2 posto više nego prije četiri godine, dok je istodobno broj ispitanika koji više vole strana vina smanjen s ranijih 8 posto na sadašnjih 7 posto. Da ne znaju odgovor na ovo pitanje navodi 13 posto konzumenata ili 2 posto manje nego 2020. godine.
Najpopularnija vinska regija
Dalmacija je i dalje najpopularnija vinska regija jer blizu trećine (31 posto) konzumenata vina navodi da najviše vole piti vina upravo iz ove regije. Ipak, riječ je o padu za 2 posto u zadnje četiri godine. Slavonija je druga s blagim napretkom od 1 posto i ukupno 22 posto preferencijalnih glasova, a treća je Istra sa 16 posto ili 2 posto više nego u prethodnom istraživanju.
Slijede Zagorje i Baranja koje imaju po 7 posto te Moslavina s 2 posto udjela. Da im nije važno iz koje regije dolazi vino koje piju navodi 11 posto ispitanika koji piju vino, što je za 1 posto manje nego u 2020. godini.
Kad je u pitanju kupovina vina i dalje najveći broj ispitanih vino kupuje u trgovini, točnije njih 71 posto, ali to je za čak 10 posto manje nego prije četiri godine. Za isto toliko porastao je broj onih koji svoje vino kupuju izravno od vinara – dok ih je u 2020. bilo 12 posto u ovoj je godini to naraslo na 22 posto. U oba bilo je 7 posto onih koji vino kupuju u vinotekama.
Agencija koja ima dobar nos za putovanja: Izleti po najljepšim vinskim destinacijama u Hrvatskoj i susjedstvu +3