Već neko vrijeme traju pregovori i dogovori o pruzi koja bi spojila Španjolsku s Marokom, ali i dijelom sjeverne Afrike. Marokanska željeznička mreža već je i sad jedna od boljih na kontinentu, a posljednji veliki projekt jest puštanje u promet brzog vlaka koji spaja Casablancu i Tangiers.
„Na ovom već radimo godinama, a kako sada stvari stoje, otišli smo dovoljno daleko tako da su pred nama sad samo tehnička pitanja“, izjavio je marokanski ministar prometa Mohamed Najib Boulif za Lonely Planet.
Maroko - 4 (Foto: Marko Tarandek)
Sjevernoafričke zemlje, uključujući Maroko, Alžir, Libiju, Mauretaniju i Tunis, ideju „transmagrepske“ željeznice već su odavno podržale, ali bi dosad redovno na put stali financijski i politički problemi. Alžir, Maroko i Tunis u prošlosti su bili povezani mrežom vlakova, ali je Alžir zatvaranjem kopnene granice s Marokom to obustavio 1994., a 12 godina poslije prekinuli su veze i s Tunisom. Ipak, s obzirom na to da je Afrička razvojna banka ovaj put dala garancije, velike su šanse i za realizaciju projekta.
Trenutačno Španjolsku i Maroko povezuju trajekti, a najbliže točke udaljene su tek 13 kilometara. Vjeruje se kako bi se podzemni tunel ipak gradio na drugom mjestu te bi bio dugačak 38 kilometara, što je i dalje za 12 kilometara kraće od La Manchea, koji povezuje Francusku i Englesku.
Maroko - 4 (Foto: Marko Tarandek)
Ideja spajanja postoji još od 19. stoljeća, ali čini se kako je 2019. godine konačno dovoljno sazriiela, pa se nadamo kako će se uskoro iz Europe u Afriku moći i bez usluge brodova.