Već neko vrijeme traju pregovori i dogovori o pruzi koja bi spojila Španjolsku s Marokom, ali i dijelom sjeverne Afrike. Marokanska željeznička mreža već je i sad jedna od boljih na kontinentu, a posljednji veliki projekt jest puštanje u promet brzog vlaka koji spaja Casablancu i Tangiers.
„Na ovom već radimo godinama, a kako sada stvari stoje, otišli smo dovoljno daleko tako da su pred nama sad samo tehnička pitanja“, izjavio je marokanski ministar prometa Mohamed Najib Boulif za Lonely Planet.
Sjevernoafričke zemlje, uključujući Maroko, Alžir, Libiju, Mauretaniju i Tunis, ideju „transmagrepske“ željeznice već su odavno podržale, ali bi dosad redovno na put stali financijski i politički problemi. Alžir, Maroko i Tunis u prošlosti su bili povezani mrežom vlakova, ali je Alžir zatvaranjem kopnene granice s Marokom to obustavio 1994., a 12 godina poslije prekinuli su veze i s Tunisom. Ipak, s obzirom na to da je Afrička razvojna banka ovaj put dala garancije, velike su šanse i za realizaciju projekta.
Trenutačno Španjolsku i Maroko povezuju trajekti, a najbliže točke udaljene su tek 13 kilometara. Vjeruje se kako bi se podzemni tunel ipak gradio na drugom mjestu te bi bio dugačak 38 kilometara, što je i dalje za 12 kilometara kraće od La Manchea, koji povezuje Francusku i Englesku.
Ideja spajanja postoji još od 19. stoljeća, ali čini se kako je 2019. godine konačno dovoljno sazriiela, pa se nadamo kako će se uskoro iz Europe u Afriku moći i bez usluge brodova.