Postizanje kulinarskog užitka na najvišoj razini zajednički je cilj engleskog celebrity kuhara Jamie Olivera i Merkur osiguranja. Merkur Food Revolucija pokazat će ljudima što je zaista dobro i zdravo jelo.

Svi recepti podržavaju zdravu prehranu

Najbolji recepti iz kuhinje Jamie Oliver Food Foundation već sada su dostupni za download na adresi www.merkur.hr. Raspon recepata proteže se od zahtjevnijih jela (zeleni curry na tajlandski način) preko lagane kuhinje s egzotičnim prizvukom (grilani ananas) do klasičnih jela za vruće dane (gazpacho juha).

Avokado ili 'power voće' omiljena je namirnica u zdravoj prehrani

Jedno od fantastičnih jela koje Jamie Oliver Food Foundation zajedno s Merkur osiguranjem predstavlja na www.merkur.hr jest avocado dip. U samo 20 minuta uz pomoć ovog recepta može se pripremiti jelo koje je ukusno, a i lagano.

Tajne 'power voća' otkriva Jamie Oliver

• nizak udio ugljikohidrata i obilje proteina i nutrijenata čine avokado savršenim sastojkom svake low carb dijete
• avokado sadrži lipazu, enzim koji potiče sagorijevanje masti
• avokado se uvijek bere nezreo te dozrijeva jedan do dva dana na sobnoj temperaturi
• dozrijevanje se može ubrzati ako se avokado skladišti pored banana ili jabuka

Avokado sadrži lipazu, enzim koji potiče sagorijevanje masti (Foto: Guliver/Thinkstock)

Jamie Oliver otkriva trendove i osobne navike u kuhanju

Trend koji naginje jeftinim namirnicama ne može se poreći. Može li si svatko priuštiti zdravi obrok?

"Ja smatram da većini ljudi ne predstavlja problem izdvojiti malo više za kvalitetu. Mnoge zdrave namirnice uopće nisu skupe. Većina voća i povrća nije skupa, pogotovo kad se kupuje sezonski."

Što mislite, kako će se kuhati u budućnosti?

"Teško je reći. Trenutno je vidljivo kretanje prema vegetarijanstvu, i zbog zdravlja, a i zbog okoliša. Ja osobno triput tjedno jedem vegetarijanska jela."

Skoro nijedna dijeta posljednjih godina nije bila tako uspješna kao low carb dijeta. Smršavjeti bez ugljikohidrata, može li se to?

"Nutricionisti kažu da se može – pod uvjetom da se pridržavate osnovnih pravila. Najvažnije je: cilj ne treba biti kratkoročno mršavljenje nego održivo smanjenje težine te dugoročna promjena načina prehrane.

Tko se uz to još dodatno redovno i kreće vidjet će: low carb ima puno prednosti. Jedna je od njih da je čovjek rijetko gladan, a svejedno dobro jede. Princip je jednostavan: izbacuje se alkohol, kruh, riža, tjestenina i krumpir, a umjesto tih namirnica jedu se povrće, salate, orašasti plodovi, meso, mliječni proizvodi, meso peradi, jaja, riba i morski plodovi."