Najluksuzniji i vjerojatno najpoznatiji vlak na svijetu, Orient Express, ikona Art Decoa i europske dekadanse s početka 20. stoljeća, francuske su željeznice povukle iz prometa 1977. godine. Međutim, osnivač luksuzne tvrtke Belmond, Jim Sherwood, odlučio je otkupiti i restaurirati originalne vagone, pazeći na nasitnije detalje poput autentičnih elemenata od ulaštenog drva, secesijskih intarzija, raskošnih tkanina i Lalique stakla. Godine 1982., gotovo točno 100 godina od njegova prvog putovanja Europom, Venice Simplon-Orient Express krenuo je s kolodvora Victoria prema Veneciji, slijedeći izvornu rutu originalnog Orient Expressa.
Hrana inspirirana samim vlakom
Putovanje Orient Epressom oduvijek je bilo i posebno raskošno gastronomsko iskustvo. Priča se da je britanski kralj Edward VII. nakon putovanja ovim vlakom zamolio kuhara Orient Expressa da radi za njega. Kuhar je, kažu, odbio. I današnji Belmondov Venice Simplon-Orient-Express ima tri sjajna vagona restorana: L'Oriental, Etoile Du Nord i Côte d 'Azur koji poslužuju fantastičnu hrana s potpisom chefa Jeana Imberta.
Chef Imbert spaja bogato nasljeđe Orient Expressa sa strašću prema svježim sezonskim namirnicama, koje se kupuju od lokalnih proizvođača duž rute. Jela su inspirirana francuskom i talijanskom kuhinjom, ali i prigodnim detaljima, pa tako na ruti od Pariza do Beča i hrana poprima dašak bečke kuhinje. “Želim stvoriti lijepe trenutke koji nadopunjuju vlak, on je prava zvijezda. Njegovo jedinstveno nasljeđe je nešto što ćemo ponosno poštovati dok razvijamo novi osjećaj za stil i svrhu koji će očarati novu generaciju,” govori ovaj mladi chef koji je osobno sudjelovao u uređenju interijera restorana, oblikovanu rasvjete i dizajnu menija.
Večera kao odredište
Kroz ovo luksuzno gastroputovanje putnike vode nenametljivi osobni stujardi i sommelieri koji će uz svaki obrok preporučiti odgovarajuće vino. Na većini relacija poslužuje se šest obroka. Doručak, koji može biti poslužen u krevet, sastoji se od kave, dimljenog lososa, jaja i tartufa... a možete ga nadopuniti i kavijarom (koji nije uključen u cijenu putovanja, pa ćete za 50 grama kavijara Petrossian morati nadodati 640 eura) posluženom na blinima s otopljenim maslacem, kiselim vrhnjem, tvrdo kuhanim jajem i ljutikom. Ako ste raspoloženi i za jutarnju mimozu ili bellini, nitko vas neće osuđivati.
Novi izgled Orient Expressa (Foto: Profimedia)
Gurmanski brunch skratit će vam vrijeme do obilnoga ručka u tri slijeda.Trenutačno su na meniju (sezona jesen-zima): jakobove kapice s kandiranim citrusima i bosiljkom, kokoš biserka iz slobodnog uzgoja s palentom i mariniranom mrkvom ili bakalar s pistacijama u umaku od klementina s kupusom i zaleđeni desert Mont blanc s hrskavim bademima.
Poslijepodnevni čaj ili kava bit će posluženi uz veliki izbor svježih peciva, a kada se sunce počne spuštati i nastupi zlatni sat, stjuard će vas ponuditi koktelom ili kakvim drugim alkoholnim pićem.
Večera je vrhunac ove luksuzne avanture. Četiri slijeda chefa Imberta kroz vaša će osjetila oživjeti 1920-e i priče iz zlatnog doba putovanja. U zimskoj sezoni za predjelo će biti poslužena juha od bundeve s jajem, grožđicama i lješnjacima, za glavno jelo možete birati između telećeg odreska s vrganjima u reduciranom umaku od crnog vina ili jastoga u lisnatom tijestu s bijelim pudingom i špinatom. Nakon toga slijedi plata sireva, a za desert se nudi kruška Belle Hélène i ručno rađeni slatkiši. Bez brige, možete izabrati bezglutenske ili "wellness" varijante svakog obroka koji sadrže iste glavne namirnice kao i jela s klasičnog menija.
Noć u Orient Expressu protječe uz glazbu koncertnog klavira iz vagona bara, čiji ritam naglašava zvuk mućkanja koktela. Ali nije još gotovo s hranom: uz glazbu i zabavu služi se ponoćni brunch koji se sastoji od klub-sendviča s lososom i tartufima, a dolazi uz šampanjac.
Cijena, pitate se? Prava sitnica. Najniža cijena karte za jednu osobu i jednu noć iznosi oko četiri tisuće eura. Ali iz Belmonda poručuju da se cijena karte brzo zaboravi, a sjećanje na ovo posebno iskustvo nikada neće izblijedjeti.
Palača na tračnicama: Kako je Orient Express postao najpoznatiji vlak na svijetu? +0