Moskovski metro jedan je od najljepših zahvaljujući ornamentima, mozaicima, mramoru i detaljno ukrašenim kolonadama zbog čega se često naziva i Podzemnom palačom. Taj je željeznički "muzej“ burne ruske prošlosti raskošno osmišljen u čast Staljinu i partiji. Staljin je za izgradnju Metroa 1 odabrao najbolje arhitekte i umjetnike. Njihov zajednički rad rezultirao je spojem klasicizma, baroka i realizma kojima se odala počast najznačajnijim ličnostima, revoluciji, uspjesima u sportu… Podzemni div ne prestaje rasti. S 12 linija, 214 stanica i 364 kilometara Metro ne planira stati. Do 2020. bi se trebao dobiti još 76 stanica.

Moskva - 1 (Foto: Getty Images)

Duboko ispod zemlje navodno postoji i Metro 2. Javna tajna o podzemnoj moskovskoj željeznici sagrađenoj u doba početka hladnog rata i dalje izaziva kontroverze. Savezna služba sigurnosti Ruske Federacije nije niti potvrdila niti opovrgnula postojanje željeznice Metro 2 koja se navodno nalazi na dubini od 50 do čak 200 metara ispod zemlje, označena KGB-ovim kodnim imenom D-6.

> Kratki bonton za najveću zemlju svijeta: Što ne biste trebali raditi u Rusiji?

Navodno povezuje Kremlj sa sjedištem Savezne službe sigurnosti Ruske Federacije te zračnom lukom Vnukovo i podzemnim gradom Ramenki. Krakovi linija dopiru daleko izvan Moskve spajajući lokacije od nacionalne važnosti. Neki smatraju da vode do tunela koji prekrivaju velik dio Rusije.

Metro 1 (Foto: Getty Images)

Tijekom izgradnje se nisu postavljala pitanja koja bi mogla stajati glave, ali danas se povremeno javljaju svjedoci koji javno govore kako su sudjelovali u izgradnji mastodontskog kompleksa. No konkretnih dokaza o postojanju Metroa 2 još uvijek nema.