Ribe i školjke su odlični izvori proteina i zdravih masnoća koji blagotvorno djeluju na krvožilni sustav, izgradnju mišića i živce i baš zato bi trebali češće na jelovniku imati ove ukusne 'vodene' namirnice.

1. Gavuni

Majušne srebrne ribice nemaju tako jak okus kao sardine ili ringlice, a u nutricionističkom smislu prepune su bjelančevina, zdravih masnoća koje pogoduju srcu i fosfora koji je ključan za izgradnju kostiju. Najbolje ih je umočiti u jaje i malo bademovog brašna, pa ispržiti na maslinovom ulju dok ne postanu hrskave.

2. Dagnje

Ove su školjke dijetalne namirnice pune okusa mora, a 'siromašne' kalorijama. Obiluju vitaminom B12 koje potiču proizvodnju crvenih krvnih stanica te pomažu dovesti kisik do mišića. Nazivaju se čistačima 'mora' koje je najbolje termički obraditi na roštilju ili u juhi dok se ne otvore, za što im je potrebno tek nekoliko minuta.



3. Som

Ova je riječna riba puna tiamina odnosno vitamina B1 koji ima važnu ulogu u razgradnji ugljikohidrata. Važan je i za normalno funkcioniranje živčanog sustava, a njen manjak uzrokuje bolest beri-beri koja rezultira smanjenom mogućnošću stezanja srčanog mišića. Osim u fišu, filete soma možete ispeći i na tavici te poslužiti uz salatu od korjenastog povrća.

Najlakši put do novih ideja za putovanja. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju