Putovanja znaju koštati dosta, ali ako „gađate“ akcije i raznorazne promocije, putovati možete i za prilično malo novaca. Znaju to i u Njemačkoj, pa su prošlo ljeto napravili ogromnu promociju i ljudima za 9 eura omogućili da praktički proputuju cijelu zemlju. E pa, ta karta se ponovno „vraća“ u igru, a mada je skuplja i dalje je povoljna.

Bez sumnje, karta od 9 eura bila je velika promjene za one koji su odlučili ljeto iskoristiti za putovanja diljem Njemačke. Dospjela je na naslovnice diljem svijeta i postala jedna od hit programa. Realno, to i nije bilo čudno. Neograničeno putovanje u većini oblika javnog prijevoza za samo 9 eura mjesečno zvučalo je više kao pusta želja, a ne kao stvarna opcija koju su potaknule njemačke vlasti kako bi ublažile krizu troškova života.

Ali, karta je bila stvarna. Prodano je više od 52 milijuna karata, te je eksperiment bio uspješan. Njemačka je prijavila manje prometnih gužvi i manje emisije ugljika te je doživjela veliki procvat lokalnog turizma. Cijena karte smanjila je inflaciju i pružila financijski poticaj građanima na koje su utjecali sve veći troškovi energije 2022.

No, nije sve bilo savršeno. Porast potražnje razotkrio je neke dugotrajne nedostatke u njemačkoj infrastrukturi javnog prijevoza. Ljudi su se žalili na velika kašnjenja, nedovoljno dobru klimu i gužve u vlakovima tijekom cijelog ljeta.

Unatoč tome, savezna vlada i njemački građani žele povratak ove karte za javni prijevoz nakon završetka pilot programa 31. kolovoza. Iako tako nevjerojatno jeftina karta nije izvediva (shema od 9 eura koštala je vladu 2,5 milijarde eura u tri mjeseca ), nasljednik karte od 9 eura konačno je odobren prošli tjedan te je dobio i prepoznatljivo ime - Deutschlandticket.

Deutschlandticket, koji sada stoji 49 eura, nastavak je karte od 9 eura. Kada se uvede ove godine, putnici će moći koristiti većinu oblika javnog prijevoza diljem Njemačke, uključujući autobuse, metro, tramvaje te lokalne i regionalne vlakove jedan kalendarski mjesec.

Istina, cijena je značajno viša od prošle godine, ali imajte na umu da je ta cijena još uvijek samo djelić onoga što su putnici plaćali prije nego što je njemačka vlada pokrenula pilot program, te da je i dalje više no povoljna.

Ipak, implementacija Deutschlandticketa zahtijeva puno pregovora između nekoliko državnih tijela. Cijena od 49 eura po ulaznici još uvijek nije dovoljna da dugoročno pokrije troškove ovakvog programa. Deutschlandticket bi trebao biti dostupan od travnja 2023. do najmanje kraja 2024., a cijena od 49 eura vremenom će postupno rasti.

Kartu mogu koristiti i turisti, ali ako ste u zemlji samo zbog vrlo kratkotrajnog posjeta (kao što je vikend), nećete imati mnogo koristi. To je zato što postoje bolje i jeftinije opcije: 24-satne karte u Berlinu koštaju 8,80 eura, a vožnja vlakom do berlinske zračne luke samo 3,60 €. Međutim, ako planirate posjetiti nekoliko gradova diljem Njemačke ili organizirati jednodnevne izlete iz bilo kojeg od njezinih većih gradova, Deutschlandticket vam može pomoći da znatno smanjite troškove putovanja.

Ovo se zove putovanje vlakom sa stilom! Pogledajte kako će izgledati predsjednički apartman u novom Orient Expressu Renovacija Orient Expressa - 1 Renovacija Orient Expressa - 2 Renovacija Orient Expressa - 3 +3 Renovacija Orient Expressa - 4

Najlakši put do novih ideja za putovanja. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju